Onderwerp: [FEEDBACK] 1e en 2e taart
Helaas ben ik nog niet in de gelegenheid geweest om een cursus te volgen, maar met de aanwijzingen die ik vooral hier op deze site gevonden heb is het toch gelukt om 2 taarten te maken.
De eerste was voor mijn examenfeestje.
Mijn timing was vooral slecht. Het feestje begon om 14.00 uur en om 13.30 moest de taart nog gesneden, gevuld, bekleed en versierd worden. Haasten dus!!!!
Ik had veel te veel vulling gebruikt (luchtige vanille botercrème en citroenkwartaart van de mona) en het was ruim 30 graden. De fondant had ik te dun uitgerold en was dus gaan scheuren. Gelukkig alleen aan de zijkant en op één hoek, wat ik heb kunnen verdoezelen door de taart in een plastic doos te zetten.
Mijn neefje van 7 heeft me geholpen met het uitsteken van de vormpjes en het opplakken ervan.
Het was niet echt mooi, maar wel lekker.

De tweede taart heb ik vannavond gemaakt. Deze is voor mijn schoonzus die morgen 50 wordt. De roosjes had ik van te voren gemaakt. De taart is gemaakt van chocolade biscuit, gevuld met frambozen jam en chocolade ganache, afgesmeerd met 123 botercrème en bekleed met fondant. De letters zijn gespoten met Royal icing. Ik hoop morgen te horen hoe die smaakt.

Ik hoor graag opmerkingen hoe ik het nog beter kan doen!