1 Laatst bewerkt door Hertje (19-07-2010 16:59)

Onderwerp: Lekker, met deze warmte!

Met deze temperaturen 3 soorten 'gewoon' gebak.
Lekker, met veel vers fruit :9 en snel klaar dankzij dr. Oetker.

Chocoladetaartje (getrempeerd met kirsch) met daartussen mascarponeroom en in kirsch geweekte kersen.
En appelcc's met vers fruit.
http://i31.tinypic.com/j76vk8.jpg

Frisse kwarkpunten:
http://i29.tinypic.com/2uijjv4.jpg

:think: Zou je fondanttaarten ook kunnen vullen met deze kwarktaartlaag?

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

2

Re: Lekker, met deze warmte!

Wat ziet dat er super-schattig uit met die vlindertjes !!

Heb er ook wel eens aan zitten denken, maar volgens mij kan je dat prima als vulling gebruiken !

3 Laatst bewerkt door Hertje (19-07-2010 17:15)

Thanx, dit gaf veel minder voldoening dan het maken van fondanttaart. Dus snel wat vlindertjes erbij gepakt om te 'pimpen'. ;)

4

Dat ziet er overheerlijk uit. :9
Kwarktaart is ook heeeeeel lekker als vulling.

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl

5

Ik moet zeggen: ziet er heerlijk uit! Marsepein of fondanttaarten maken is wel heel erg leuk om te doen, maar als ik eerlijk ben, ben ik de smaak al een poosje zat!  :o  Af en toe kan je gewoon verlangen naar een oerhollandse appeltaart met lekkere toef slagroom of een lekkere kwarktaartpunt!

Hebben meer mensen dat of ben ik de enige?

6

Heeerlijk !!

@Nel : Je bent zeker niet de enige haha !

7

Ziet er heerlijk uit die kwarktaart!

Hier waren ze erg blij met een simpele appelkruimelvlaai op de verjaardag. Heb er wel een marsepein taartje bij gedaan, dus kon toch m'n fantasie daarop kwijt  :)

Groetjes,
Marianne

8

haha het ziet er heerlijk uit!
ik heb van weekend ook 'vals gespeeld' haha. ik heb namelijk een heerlijk taartje gemaakt namelijk:
oreokoekjes bodem met daarop een mengsel van slagroom, mascarpone en lemoncurd er door heen gemarmerd. en dat ene handje rode besjes zaten er ook lekker door heen.
om toch nog iets er bij te maken heb ik een strik met medaille gemaakt voor de jarige. dat op een koekje gezet en dat op de taart.
was erg leuk om te doen haha (heb ik natuurlijk weer geen foto;) )

Enthousiaste groet, Maxime

9

Eerlijk gezegd, vind ik dit gebak ook lekkerder. :shh:
Die kwarktaartvulling (met kleingesneden vruchten erdoor) :P ga ik dus proberen in een volgende fondanttaart!

Ik vond het wel heel leuk dat het bezoek zelf aangaf dat ze 'de echte hobbytaarten' misten.
Omdat ze die veel leuker en lekkerder vinden. :D  (ik had verwacht dat ze die stiekem toch te zoet vonden).

10

Ik gebruik de pakken van Dr. Oetker regelmatig. Ik hou alleen niet zo van kwark en doe het dan met yoghurt en heb alleen nog positieve reacties. Heb altijd alleen veel te veel vulling, dus binnenkort toch maar eens de helft van het pak gebruiken en kijken of ik de rest kan bewaren.
Morgen ga ik weer een taart maken met een sinaasappelyoghurtvulling van dr. Oetker!!!

11

Anne81 schreef:

Heb altijd alleen veel te veel vulling, dus binnenkort toch maar eens de helft van het pak gebruiken en kijken of ik de rest kan bewaren.

Anne, ik ben ook benieuwd of dat kan.
Ik hoop dat je (in Bakken & Vullen?) even laat weten of dat goed is gegaan.

12

ik maak ze heel erg graag maar eet zelf niet graag de fondant , veel te zoet
dus persoonlijk zelf zo een heerlijke kwarktaart of chocoladetaart:-)
ma sjjtt niet doorvertellen:-)

13

zier er heerlijk uit. Ik maak altijd mijn kwarktaartvuilling zelf met gelatine melk enz...en deze gebruik ik ook om te vullen bij marsepein taarten. Dus gaat perfect. Ik pas alleen de hoeveelheid gelatine aan , zodat ik m na het opstijven als vulling kan spuiten met de spuitzak