1 Laatst bewerkt door Kappie (19-07-2010 17:48)

Onderwerp: [FEEDBACK] derde taartje, boerderie/zomer

Derde taartje, nu eindelijk helemaal zelf gemaakt, zonder hulp van vriendlief, cakebeslag, bakken, snijden, vullen, afsmeren, bekleden en decoreren! En eerste keer met fondant bekleed de vorige waren met marsepein, ben er nog niet helemaal uit wat ik nou prettigere vind werken, maar dat komt vanzelf.

gevuld met marmelade en mandarijnpartje, afgesmeerd met zelfgemaakte citroenbotercreme.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BUKVWHSF.jpg

Feedback en tips meer als welkom, want daar leren we tenslotte van!

ps. de foto is wat groenige uit geslagen maar dat komt omdat de foto met de webcam van de laptop is gemaakt!

just started

Re: [FEEDBACK] derde taartje, boerderie/zomer

Leuke taart.
Lijkt alleen alsof je fondant niet helemaal strak is.

3

Thnx!

Klopt, het begon wat te scheuren en m'n cake was niet helemaal vierkant maar had wat hobbels, wou het oplossen met het afsmeren maar helaas was m'n botercreme op en had geen boter meer in huis om nieuwe te maken. Bovenop is het wel strak alleen aan de zijkanten niet.

just started

4

Leuke taart, alleen jammer inderdaad dat de fondant niet zo strak zit. Ik raad je aan om de taart af te smeren en dan de koelkast in en laten opstijven en dan nog eens afsmeren en laten opstijven, zo krijg je je taart wat strakker ;)

Veel liefs Rafaëla

5

Zie dat we gelijk gepost hebben :lol: Met deze warme temparaturen is het ook niet zo makkelijk bekleden hoor, dan scheurt het zowieso allemaal veel sneller :s Als je taart is opgestijfd, dan kan je het beste met een warm mes langs je taart afgaan om de bobbels van de bc ook strak te smeren, maar misschien bedoelde je dat niet.

Het ziet er in elk geval leuk uit  :Y

Veel liefs Rafaëla

6

Thnx voor de tip! In vervolg maar iets meer bc maken en dan laten opstijven (had ik ook niet gedaan)

just started

7

Echt een schatje!

Het lijkt alsof er bovenop een rand zit, heb je de taart na het bakken wel omgedraaid? Zodat de onderkand de bovenkant wordt? Dan heb je daar geen last van.

Verder vind ik je diertjes erg leuk geworden!

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

8

leuk!

9 Laatst bewerkt door Marielske (19-07-2010 19:57)

Ik begin eerst met complimenten voor je leuke beestjes! De zomer staat voor kleurtjes en vrolijkheid en dat heb je ZEKER bereikt.

Misschien een tip voor het scheuren van de fondant, je moet hem echt goed doorkkneden. Dan uitrollen en direct over de taart gooien. Voor je eerste taartjes misschien de fondant niet te dun uitrollen. Dan steeds dunner werken. 

Soms is een paar seconden in de magnetron ook al een begin. (al denk ik dat het wel warm genoeg is op het moment)

10

De kleur springt van het scherm af  :thumb:  en iedere taart is moeilijk met dit weer.

Inderdaad de volgende keer je taartbodem omdraaien dan heb je een strakkere bovenkant.
Afsmeren en eventjes laten opstijven, dan met heet mes nog een keertje gladmaken.
En met dit weer: werk met een dikkere laag en kneed marsepein met fondant. Dat vind ik ook lekkerder werken.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy