1

Onderwerp: een echte tijger

Mijn zoon werd gister 5 en tjonge wat een heerlijk feest....maar het belangrijkste was natuurlijk de taart.
Ik ben in maart begonnen met taarten maken omdat finn zei "mama, ik wil een kastelentaart", heel leuk maar hoe doe ik dat :/
Dus cursus gevolgd en zelf aan het bakken gegaan, ik heb nu een aantal taarten gebakken en was mij al druk aan het zoeken naar mooie kastelen taarten (gelukkig zijn die hier te vinden  :)  :) )
Zegt finn laatst ineens "nee, ik wil geen kastelentaart meer, maar een tijgertaart". Ik kreeg het spontaan benauwd, hoe moet ik dat nou voor elkaar krijgen.
Ik ben het begin van de week begonnen met de taart te bakken, te snijden en bekleden met witte fondant.
De dag erna heb ik alle geel bruine gedeeltes op de taart geschilderd.
De dag daarna heb ik alle zwarte lijnen en de ogen gemaakt.
Mijn zoon zag hem staan en riep heel hard "hoera mama je bent een echte taartenbakker" :lol:  :lol:
Ik had er ook nog een taart onder gemaakt, die zal ik nog posten/
Ik ben zelf nog steeds verbaasd dat het me gelukt is en show hem met toch wel heel veel trots.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZWVKMPMM.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7ABCCPXH.jpg

groetjes karin

2

Re: een echte tijger

Wow, wat knap gedaan! :thumb:
Dit is wel een stuk origineler dan een kasteel. Ik ben benieuwd naar de taart.
Nog gefeliciteerd met Finn.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

3

Wow Prachtig!!!! Dat belooft nog wat

Groetjes Bianca

4

Wow, wat een kunstwerk! Echt prachtig gedaan :Y.
Gefeliciteerd nog met je zoontje en wat een lieve opmerking maakte hij :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

5

Wauw knap gemaakt hoor!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

6

wow, super!! :thumb:

7

Waanzinnig zeg!!!  :thumb:

Wat een stoere taart.
Bijna zonde om op te eten.

9

mooi gedaan! hij ligt ook echt zoals een poes / tijger ligt...
:Y

10

wauw, wat een super taart

Groetjes Sandra

11

wauw echt prachtig!  :thumb:  Heb je heel toevallig een how-to gemaakt  :o  ?

12

Helemaal geweldig!  :thumb: Lijkt me echt super moeilijk om de juiste verhoudingen te houden. Ik zou meteen een veel te kleine kop krijgen of zo...  :lol:

Stressed spelled backwards is desserts

13

cool!!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

14

WAUW!!!!! Wat ontzettend knap gemaakt!! Wat een kunstwerk, wat zal je zoon daar blij mee zijn! Complimenten!!!!! :o  :thumb:  :thumb:  :thumb:

15

Kijk zo'n uitdaging is wel ergens goed voor. Wat een prachtige taart! Puik stukje werk.

16

Bedankt allemaal, ik had zelf ook niet helemaal verwacht dat hij zo zou worden (ik hoopte het natuurlijk wel :Y  :) )
Mijn man zei achteraf ook dat we er een how-to van hadden moeten maken....
Ik vond het heeeel erg spannend om de taart te snijden, ik had een paar foto's uitgeprint van tijgers en hoe ze dan precies lagen. Toen ben ik (met hulp van mijn man) begonnen met het snijden van de taart, heel voorzichtig kleine stukjes afsnijden.
Ik had ook echt momenten dat ik dacht...helaas dit gaat hem niet worden en ineens was hij goed...
Ik had graag een foto gemaakt zonder alle verf er omheen, maar ik kreeg hem nauwelijks meer van de plank af, door alle hitte smolt de fondant bijna onder mijn handen weg.
Dus heb ik hem er maar op laten staan en gister voor het eerst eraf en gelijk op de taart gelegd.

groetjes karin

17

Wauw, hij is wel super de tijger, mijn complimenten :thumb: .
Zo'n mooie tijgertaart heb ik nog niet gezien.

18

zoals mijn dochter zei: VET!  :Y
Ben je uitgegaan van een rechthoekige taart?

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

19

wow!! das knap zeg! vind hem erg mooi geworden..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

20 Laatst bewerkt door Nisa's Sas (21-07-2010 20:08)

Wat een kunstwerk! En het geduld om de kleuren echt na het drogen aan te brengen! Ik vind het een zeer gave taart en pas vanaf maart bezig? Zeer diepe buiging!

( Ik ben veel te ongeduldig....)

Groetjes Sas

21

sasba schreef:

zoals mijn dochter zei: VET!  :Y
Ben je uitgegaan van een rechthoekige taart?

Ik ben uitgegaan van een ronde taart van 20cm doorsnee, ik heb aan de bovenkant wat snedes gemaakt om te kijken hoe de kromming van de rug moest zijn en waar ongeveer de kop moest komen.
Daarna vooral heeeeel voorzichtig beetje bij beetje gaan snijden, het leek eerst nog op diverse dieren, ik zag er op een gegeven moment ook een beer in :lol:  :lol: ...
maar toen ik eenmaal de fondant eroverheen had en de vorm van de ogen erin had, begon het steeds meer te lijken.
Het gaafste om te doen waren de zwarte strepen en uiteindelijk de ogen, zodra ik de ogen had gemaakt/geverfd met goudverf leek de tijger gelijk tot leven te komen, mijn ouders waren uit zweden op bezoek en zaten erbij toen ik de strepen en ogen maakte en ze waren ook verbaasd hoe echt het eruit ziet zodra de ogen erin zitten.

groetjes karin