Onderwerp: [FEEDBACK] 1e taart is ....... gifgroen???!!!
Hier is mijn 1e pinda en notenvrije taart. Biscuit bakken ging me goed af. Daarna heb ik hem ingevroren. De avond voor het vullen en decoreren probeerde ik met fondant een puzzelplaatje te maken. Nou dat is nog moeilijk zeg. Ik heb het uiteindelijk opgegeven en ben maar gaan "kleien" niveau kleuterschool
.
Het vullen en afsmeren ging lukte erg goed. Botercremedijkjes gemaakt, kersenvlaaivulling en banketbakkersroom. De taart zag er heel strak uit. Maar jeetje wat moeilijk om de fondant mooi om de taart te krijgen. Ik kreeg het al niet goed uitgerolt en het scheurde of plakte telkens. Toen mijn geduld op was heb ik het er koste wat het kost maar op gedaan. Ook is de kleur enorm mislukt. De bedoeling was heel licht blauw/groen (als water). Ik had heel wat meer wit moeten gebruiken. Want het is gifgroen!!!
geworden. Bovendien vloekte de kleur ook nog met de decoraties. Positief was wel dat hij heeeel lekker was en ik kreeg allerlei complimentjes over de smaak. Enne mijn kindjes (van bijna 2) riepen "Oooooooh kikker" en smikkelde heerlijk met mijn man.
Oke dan kindjes en man blij, mama ook blij
.

Hopelijk ziet de verjaardagstaart van de kids er over een kleine 2 weken wel ietsje beter uit.
Bedankt voor het lezen en bekijken.
Groetjes

...ik had hem net gelinked hier en hij is weg. Denk dat ze hem zelf heeft weggehaald.