Onderwerp: Woezel en Pip, rampentaart
pfff, wilde dit even compleet niet lukken.
moest voor zaterdag avond een W&P taart af hebben voor het zoontje van mijn nichtje, die werd 1. Maar ik had ook een grote mond gehad tegen mijn zus, dat wanneer zij een bepaald iemand zou komen voorstellen, zou ik zorgen voor een taartje... en dat plande ze uitgerekend vrijdag... dus dat moest er ook nog even snel bij.
mijn zus heeft woensdag wel geholpen, door zelf de versieringen voor haar taart te maken, maar goed.
woensdag dus begonnen met kleine puzzelplaatjes maken en mevrouw perenboom in 3D van fondant maken. dat ging allemaal goed. donderdag bisquit bakken voor de taart van vrijdag, dat ging goed.
Maar vrijdag was een ramp! Bisquit zakte in en 2de bisquit zag eruit alsof iemand in het midden had staan springen. grotere bisquit maar creatief gevuld zodat het niet opviel dat ie wat was gezakt, andere bisquit zou ik opnieuw bakken, heb ik geen suiker meer (was er van overtuigd dat ik nog had, dus niet gekocht, maar niet dus... zo dacht ik ook dat ik geen eieren meer had, 3 dozen gekocht, blijken er nog 14 eieren te zijn thuis
ja lekker bezig)
bij vulling maken kwam ik er nog even achter dat er meer slagroom in moest dan ik dacht, dus vriendlief naar de winkel gestuurd (volgende keer toch eerst recept kijken ipv denken dat ik het wel weet )
MMF gemaakt... vergeten poedersuiker te zeven... gelukkig niet veel problemen door gehad, alleen wat kleine witte puntje in MMF...
kleuren, vullen en bekleden ging gelukkig wel goed. Voordat ik zou bekleden wilde ik het tafelkleed van de tafel hebben. Die zou ik van de tafel af halen, til de draaitafel een stukje op.... glijdt het glazen bord met daarop mevrouw perenboom van de draaitafel op de grond in een paar 1000 scherven... perenboom nog heel... maar goed, prullenbak in... op de grond gelegen en glas = no go... man wat baalde ik... had ook geen tijd om een nieuwe te maken helaas.
maar goed, al met al was mijn nichtje zeer tevreden aan de oeee's en aaah's te horen van haar en haar vriend, broer en vriendin van broer
kreeg ook direct commentaar dat ik te weinig voor de taarten vroeg
nou dit is em geworden! (excuus voor de lelijke fotows, geen tijd meer om mooie fotows te maken)
meer fotows --> http://picasaweb.google.com/RedRosesCakes/Taarten#