Onderwerp: Voor het eerst taart gemaakt, paar vraagjes
Heb gister voor het eerst een marsepein taart gemaakt. Perfect is ie niet maar ben wel heeeeel blij met het resultaat zeker aangezien ik het voor het eerst deed
Maar nu een paar vragen:
- we hebben tobleronemousse als vulling gebruikt. Maar dat moet dus gekoeld blijven en nou stond de taart te wachten op zn marsepein buiten de koelkast. Dat heeft een uur of 2 geduurd ivm mijn gebrek aan expertise... Hij heeft tussendoor wel even 10 minuutjes in de koelkast gestaan en is er daarna weer een uur ofzo uit geweest. Dus een uur gestaan na het vullen, 10 min koelkast en weer een uur gestaan. Aangezien de vulling met slagroom is ben ik bang dat het (met de warmte enzo) misschien is gaan schiften oid, of kan dat niet zo snel?
- ik heb de taart voor een vriendin gemaakt en omdat het een marsepeintaart is met slagroomvulling en ik gelezen heb dat ie dan beter niet in de koelkast moet heb ik em bij haar in de vriezer gezet. Ze heeft em morgenochtend nodig, wanneer moet ze em er dan uit halen en mag ie dan wel een dag in de kartonnen doos in de koelkast op de laagste stand? Of hebben we dan morgen een verpestte taart Koelelementen heeft ze niet helaas... Dus echt een andere mogelijkheid zie ik niet behalve in de koelkast. Maar ze krijgt dus morgen van s ochtends tot s avonds gasten over de vloer dus ik vroeg me af of de marsepein dan wel een hele dag goed blijft...
Groetjes!