1

Onderwerp: 85 kaarsjes

vandaag vroeg mijn oma of ik voor opa zijn verjaardag een taart wilde maken (had ze al een keer gevraagd) ik had al in mijn hoofd om boven op de taart iets met orgideeen te doen aangezien opa hier erg van houd. nu vroeg mijn oma of ik een taart wilde maken met 85 kaarsjes erop.  :think:  wie heeft er een leuke tip hoe ik al die kaarsjes op een taart ga krijgen en dan ook nog een leuke taart kan maken. het aantal pers zal rond de 30 uitkomen waarvoor de taart nodig zou zijn. wie heeft de goude tip ik ben even inspiratieloos nu  :s

2

Re: 85 kaarsjes

een tijdje geleden had iemand een boel van deze kaarsjes op de taart.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=3194

ze waren we wat steviger en van zilver... stond erg leuk....

3

:think:  Kan je iets doen met een dummytaart(en) zodat je kan stapelen. deze extra lagen kan je weer benutten voor de kaarsjes.

Hebben ze met een dummytaart ook na die tijd nog iets om naar te kijken en trots op te zijn.

Succes en ben benieuwd naar het resultaart. :Y

4

volgens mij was dit hem.... maar een dummie lijkt mij ook een goede optie.... anders denk ik niet dat het past ;)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=91395

5

Kijk uit hoor met 85 kaarsjes allemaal aan, zou wel eens 1 hele grote vlamboel kunnen worden!
2 kaarsjes, een 8 en een 5 een optie? Dan blijft er ook een stuk meer ruimte voor je eigen inbreng op de taart...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Tom Poes schreef:

Kijk uit hoor met 85 kaarsjes allemaal aan, zou wel eens 1 hele grote vlamboel kunnen worden!
2 kaarsjes, een 8 en een 5 een optie? Dan blijft er ook een stuk meer ruimte voor je eigen inbreng op de taart...

daar zat ik idd ook aan te denken..... maar zouden ze echt natellen of het er 85 zijn??? het is een leuk idee, maar of het haalbaar/veilig is????

Of gewoon een 8 en een 5 kaars...

8

of een boel nepkaarsjes maken met een paar echte er tussen.... dan heb je wel 85 kaarsjes, maar geen risico op een grote vlam oid...

9

of een aantal kaarsjes steken in de vorm 85

Iedere taart van banketbakkersformaat

10

ik had ook al mijn twijfels erover ik ga het nog eens ff met oma bespreken kon het gisteren niet want opa was erbij en die mag niks weten haha. heb nog 4 weken dus kan nog ff bedenken wat ik dan wil gaan doen precies is toch lastig voor een man en dan nog eens een op leeftijd. maar iig iets met de orgidee erbij.

11

Is dit misschien iets:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http … s%3Disch:1
Wel veel werk, maar geen risico op een binnenbrandje :+

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

12

makatralsy thx das misschien wel een idee ik zal eens ff gaan kijken naar een goede vertaling kijken of het te doen is.

13

jolanda80 schreef:

makatralsy thx das misschien wel een idee ik zal eens ff gaan kijken naar een goede vertaling kijken of het te doen is.

Zij gebruiken van die plastic dowel rods http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1032 waar ze een strip fondant omheen draaien. Zij gebruiken voor het lontje een soort dropstaaf, maar dat zou je ook met bijvoorbeeld een prikker of zo'n floral wire http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=3828 kunnen doen. Sterretje uitsteken en laten drogen. Klaar is Kees (Jolanda).

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

14

thx ik was er inmiddels ook achter hoe ze het deden nu ff kijken of ik het ga redden om 85 van die dingen te maken haha en natuurlijk nog hoe ik ze op een taart ga verwerken toch een dummie erbij denk ik dan.

15

Ik heb een '50' (zie mijn avatar) gemaakt en langs de rand van de plaat waarop de taart stond een rand van marsepein gemaakt en daar 50 kaarsjes ingestoken, rechtstreeks in het marsepein, dus niet in een houdertje. Als je onderplaat groot genoeg is, moet het ook wel lukken om 85 kaarsjes kwijt te kunnen zonder gevaar. De taart zelf is dan helemaal vrij voor een eigen creatie.

Er is altijd wel een reden om een taartje te maken!
groetjes Ellen

16

Ik heb ooit 85 kaarsjes voor mijn opa op een taart gestoken. De eerste waren al bijna opgebrand eer ik de laatste aanhad. En voor we de taart konden aansnijden moesten we eerst al het gesmolten kaarsvet eraf peuteren. Maar leuk was het wel!!!!!!!!!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

17

heb je de laatste mjamtaart gelezen?
daar stond een taart in met een heleboel kleurpotlootjes langs de rand van de taart. dit kunnen natuurlijk ook kaarsjes zijn.. zou ik neppers doen.
kun je de bloemen er mooi bovenop leggen.
succes!

18

ellen dat is idd ook nog een idee. ik ga het meenemen in de groep haha.

mirjam dat zei mijn man ook al idd eer je de laatste aan heb is de e alweer uit. heb je toevallig een foto van die taart?

19

Als je met z'n 2-en de kaarsjes aansteekt, ieder begint aan 1 kant en je werkt naar elkaar toe, dan moet het volgens mij wel te doen zijn. De 50 kaarsjes had ik alleen aangedaan en dat ging best wel goed.
Op mijn fotosite (onder cijfertaarten) is ook een foto te zien dat alle 50 kaarsjes branden.

Er is altijd wel een reden om een taartje te maken!
groetjes Ellen

20

jolanda80 schreef:

mirjam dat zei mijn man ook al idd eer je de laatste aan heb is de e alweer uit. heb je toevallig een foto van die taart?

Het is al weer iets van 15 jaar geleden. Ik weet eigenlijk niet eens meer of er toen iemand een foto van gemaakt heeft. (Was veel te druk met die kaarsjes  ;) )

If life gives you lemons, make lemoncurd.

21

Mirjam5 schreef:
jolanda80 schreef:

Het is al weer iets van 15 jaar geleden. Ik weet eigenlijk niet eens meer of er toen iemand een foto van gemaakt heeft. (Was veel te druk met die kaarsjes  ;) )

o das wel ff geleden haha.

@chantal ja de mjam heb ik gelezen idd zoiets zou ook kunnen idd.