Onderwerp: lemon curd blijft dun
ik doe vast iets verkeerd wat het word helemaal niet dikker .
wie weet waar het aan kan liggen
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » lemon curd blijft dun
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik doe vast iets verkeerd wat het word helemaal niet dikker .
wie weet waar het aan kan liggen
het moet best een poosje op 't vuur blijven staan en geroerd worden, ik heb het wel eens zelf gemaakt met het 2e recept van deze site, en die is gewoon mooi dik geworden maar duurde wel even. en in de koelkast stijft het ook nog wat op. succes!
p.s.: als je beschrijft welk recept/ingrediënten je hebt gebruikt, en hoe je het gemaakt hebt, is het wat makkelijker om tips te geven
ik heb het eerste recept van deze site gebruikt en zeker een kwartier op het vuur gelaten .alleen zie ik nu roeren staan dat is zeker niet met de mixer
nee, gewoon met een houten lepel. Als het afkoelt, dikt het ook nog in.
dan zal dat wel fout gegaan zijn ik probeer het gewoon nog eens opnieuw bedankt voor jullie reacties
dan zal dat wel fout gegaan zijn ik probeer het gewoon nog eens opnieuw bedankt voor jullie reacties
Hoi,
is het de 2de keer wel goed gegaan??
Ik heb namelijk het zelfde probleem...
Ik heb ook t eerste recept hier op de site genomen en ik heb wel gewoon met een lepel geroerd.
Eerst een tijdje in de au-bain-marie en later gewoon op het aanrecht.
Maar ik heb zeker wel een uur geroerd en hij wrd maar niet dikker.
Nu staat ie al 2 uur in de koeling en alleen het bovenste laagje is dikker. De rest is nog steeds heeeeel dun!
En het ziet er een beetje korrelig uit.
Dus ik snap er helemaal niks van.
Heeft niemand hier ook last van?
Groetjes!!!
Mijn lemoncurd (recept van de site) bleef ook redelijk dun toen ik hem in een potje goot. Gewoon in de koelkaast plaatsen, wordt vanzelf stijf! Denk dat je pas kunt zeggen of de curd gelukt is wanneer hij helemaal gekoeld is. Twee uurtjes lijkt me vrij kort, gewoon een nachtje over slapen...
Overigens doet mijn lemoncurd ook wat 'korrelig' aan. Smaakt heerlijk, dus zal 'ie wel gelukt zijn!
Ok, bedankt voor je reactie.
Dat stelt me al wat meer gerust.
Ik heb m pas woensdag nodig maar ik denk ik ga eens wat proberen te maken voor t geval ie mislukt.
Maar ik ga er vanuit dat ie dus gelukt is
Groetjes!
Ok, bedankt voor je reactie.
Dat stelt me al wat meer gerust.
Ik heb m pas woensdag nodig maar ik denk ik ga eens wat proberen te maken voor t geval ie mislukt.
Maar ik ga er vanuit dat ie dus gelukt is
Groetjes!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » lemon curd blijft dun