Onderwerp: Wit met donker/licht roze kroontjestaart met bloemen en vlinders

Gisteren heb ik deze taart gemaakt voor een meisje dat vandaag 1 jaar wordt.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MOHGLLEA.jpg

Het kleine taartje is een zogenaamd "meppertje" dat krijgt de kleine voorgezet en ze mag zelf weten wat ze er mee doet. Alleen kijken, voelen of met 2 handen de boel verkennen?

De grote taart is voor ongeveer 25 personen en gevuld met 2 lagen lemoncurd en 1 laag banketbakkersroom met wat citroenolie. Hij is afgesmeerd met botercreme en bekleed met Marshmellowfondant. Alles op deze taarten is eetbaar! Het meppertje is gevuld met gepureerde aardbeienjam en banketbakkersroom..

Het zijn mijn eerste kroontjes en ik ben er tevreden mee. Ik maakte er 3 omdat ik bang was dat er wel een paar konden sneuvelen. Omdat ze alledrie heel bleven heb ik ze maar allemaal op de grote taart gezet en op het meppertje een platte kroon gemaakt. Ik vind het resultaat erg leuk.

Het donkerroze is Claret van Sugarflair, het lichtroze is Pink van Wilton. De Marshmellowfondant is van Regalice en die is spierwit van zichzelf.

2

Re: Wit met donker/licht roze kroontjestaart met bloemen en vlinders

erg mooi!!!!!!!!!! ik ga hem opslaan als je het niet erg vindt!

3 Laatst bewerkt door Verleidelijke taarten (30-09-2010 20:22)

esterale schreef:

erg mooi!!!!!!!!!! ik ga hem opslaan als je het niet erg vindt!

Hoi Esterale, ik voel me vereerd !  :o

4

Ziet er super uit Athina :thumb:  :thumb: . Kleurencombi is heel mooi en de kroontjes zijn prachtig.

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be

5

ik vind hem ook super!! heel leuk gedaan!

6

Mooie taart hoor!

Vind het relief op je kroontje ook heel gaaf! Hoe of waarmee heb je dat gemaakt ??

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Sonj@ schreef:

Mooie taart hoor!

Vind het relief op je kroontje ook heel gaaf! Hoe of waarmee heb je dat gemaakt ??

Dank voor alle complimenten.

Het relief op het platte kroontje heb ik gemaakt met 1 van de matjes uit deze set.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=3717

Je kunt het matje aan 2 kanten gebruiken. Ik heb het zo gebruikt dat het relief er bovenop ligt. Je kunt het er ook in duwen.