Onderwerp: [FEEDBACK] Debbie Brown's Pixie Teapot House
Ik ben nu een maandje bezig met deze verslaving en super trots op mijn 8e taart: Debbie Brown's Pixie teapot House!

Gewoon voor onszelf omdat mijn schoonzusjes uit IJmuiden morgen naar Limburg op visite komen.
Al met al ben ik er toch zo'n 4 avonden mee bezig geweest. Ik heb het kapsel gebakken in een 20cm-vorm van de Action. De eerste keer was mislukt, was helemaal niet gaar. Ik bak normaal 10 min op 145 graden, 10 min op 170 en 10 min op 185, maar nu heeft 'ie er nog 20 minuten langer in gezeten. Komt jullie dat bekend voor? Is dat bij de Blanda van Ikea ook zo?
Verder vond ik het boetseren lastig met het vochtige weer. Gisteravond heb ik de "papa" met het hout in zijn armen gemaakt, maar zijn armen zakten helemaal uit, waardoor de verhouding niet meer helemaal klopte. En het kleine blauwe meisje zakte ook wat in elkaar. Bij de andere heb ik er maar een 1/2 cocktailprikkertje in gedaan. Dit waren zo'n beetje mijn eerste boetseersels, dus tips zijn meer dan welkom!
Ik vond het in ieder geval geweldig leuk om te doen, en de verslaving gaat zo langzaam ernstige vormen aannemen...
Ohja, hij is gevuld met
onderste laag: aardbeienkwark en verse aardbeien
middelste laag: slagroom en verse aardbeien
bovenste laagje: citroenkwark en verse aardbeien
en afgesmeerd met citroen-bc.
Thanx for watching!
Groetjes, Wendy

wat ontzettend goed gedaan