Onderwerp: [FEEDBACK] aardbeien-
kwarktaart

Ziet er niet uit, maar wel lekkurrrr natuurlijk !!
Ik heb nu op de bodem een blikje aardbeien-vlaaivulling gedaan, maar HOE krijg ik de zijkant nou eens netjes ???
Iemand een tip voor mij ???
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » [FEEDBACK] aardbeien-
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
kwarktaart

Ziet er niet uit, maar wel lekkurrrr natuurlijk !!
Ik heb nu op de bodem een blikje aardbeien-vlaaivulling gedaan, maar HOE krijg ik de zijkant nou eens netjes ???
Iemand een tip voor mij ???
Als het "gewone" dr oetker kwark is, dan moet je proberen, om niet te snijden. Proberen met een spatel.
Altijd lekker zo'n taart!
oh lekker, zet net aan de thee dus dat lust ik er wel bij 
@ Angelique : Thx... word dus volgende week weer een kwarktaart om het te proberen
@ Jolanda : Staat genoeg hoor hier, dus als je wil....
Dat is een van mijn lievelingstaarten!!!

gebruik je een springvorm?
Wat je kan doen als de zijkant niet mooi is (hier stoort het me absoluut niet) is er een chocoladerand rond doen
gebruik je een springvorm?
Wat je kan doen als de zijkant niet mooi is (hier stoort het me absoluut niet) is er een chocoladerand rond doen
Ja, gebruik idd een springvorm.
bedoel je iets van hagelslag erop of een hele plak ??
nou hij ziet er heeeeeeerlijk uit
.
als je dichterbij woonde had ik mezelf nu uitgenodigt voor een bakkie 
Hoezo ziet er niet uit?! Je taart ziet er heerlijk uit!
Mooi hoor!
nou hij ziet er heeeeeeerlijk uit
.
als je dichterbij woonde had ik mezelf nu uitgenodigt voor een bakkie
Tja, helaas..... maar je zou welkom zijn hoor !! 
Misschien met een warme handdoek (handdoek in warm water en goed uitwringen) of met zo'n crème brulee brander langs de randen van de vorm gaan zodat de vorm sneller loskomt?
Groetjes Sarah
oooohhhh...lekker hoor. Ik doe altijd gewoon een reep bakpapier eerst langs de rand leggen. en dan komt de taart perfect eruit
Maar of dat werkt met dr oetker???geen idee. Ik maak de kwarkvulling altijd zelf.
Meiden bedankt voor alle tips, ga ze gewoon allemaal proberen
lekker veeeeeeeel kwark-taart !!
Een washandje in heet water dompelen en dat tegen de zijkant van je springvorm houden, dan laat de kwark makkelijk los zonder dat je hoeft te snijden.
Mmmm, lekker!
Om de rand netjes te krijgen maak ik gebruik van een reep bakpapier langs de rand. (In de vorm) Dit blijft dan plakken aan de taart.
Om die er weer mooi af te krijgen hou ik een mes tegen het papier op het gedeelte vlak voor het gedeelte dat je er af trekt. Dus je houd het papier tegen de taart met het mes/rechte spatel (met je ene hand) terwijl je het eraf trekt (met je andere hand). Je mes ligt plat tegen je taart op het papier en het papier trek je eigelijk richting het mes van de taart af. Zo ga je langzaam rond totdat de hele strook eraf is. Snap je het nog?
Zo doe ik het ook bij papier van biscuit af te trekken het voorkomt dat je stukken meetrekt.
Succes!
Mmmm, lekker!
![]()
Om de rand netjes te krijgen maak ik gebruik van een reep bakpapier langs de rand. (In de vorm) Dit blijft dan plakken aan de taart.
Om die er weer mooi af te krijgen hou ik een mes tegen het papier op het gedeelte vlak voor het gedeelte dat je er af trekt. Dus je houd het papier tegen de taart met het mes/rechte spatel (met je ene hand) terwijl je het eraf trekt (met je andere hand). Je mes ligt plat tegen je taart op het papier en het papier trek je eigelijk richting het mes van de taart af. Zo ga je langzaam rond totdat de hele strook eraf is. Snap je het nog?![]()
Zo doe ik het ook bij papier van biscuit af te trekken het voorkomt dat je stukken meetrekt.
Succes!
2 x gelezen maar snap het, ga jullie tips ook zeker proberen, bedankt !!
Ziet er erg yummie uit!
En ik ga voor mijn verjaardag over 2 weken ook (voor´t eerst) kwarktaart maken, dus ik ben ook erg blij met alle tips die ik al voorbij heb zien komen!

Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » [FEEDBACK] aardbeien-