1

Onderwerp: help,,, orchidee maken met uitstekers en vage engelse 'uitleg'

hey dames, ik heb via de webshop de uitstekerset gekocht voor een orchidee. er zou een engelse uitleg bij zitten maar er staat alleen op de achterkant een vage uitleg in onbegrijpelijk engels..

wie o wie kan mij helpen met een uitleg.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=3214

ik vind orchideen zo mooi, maar die van mij was erg sneu..

alvast bedankt!!^^

Enthousiaste groet, Maxime

Re: help,,, orchidee maken met uitstekers en vage engelse 'uitleg'

Kun je de instructies niet inscannen ofzo? Misschien kan ik er wel wat mee...

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3 Laatst bewerkt door Sannn (03-07-2010 12:28)

Hoi Tari!

Ik ben momenteel bezig met de cursus PME II van suikerbloemen. En op de cursus hebben wij de orchidee met andere uitstekers gemaakt. Maargoed heb even jou uitstekers bestudeerd hihi.

De uitsteker met de 3 blaadjes, is het onderste gedeelte van de bloem. En de bladuitsteker is voor de blaadjes aan de zijkant. Maar ik snap niet hoe die andere uitsteker werkt..........Ik heb de blaadjes van mijn orchidee even geteld, en met jou uitsteker, ik er 1 blad meer.......Kom er ook niet uit. Misschien is het handig als je even de de achterkant van het doosje scant, want daar staat de uitleg. Misschien snap ik er dan iets meer van.

Groetjes San

4 Laatst bewerkt door Sannn (03-07-2010 12:29)

Oke ik ben ff op onderzoek uitgeweest, en snap je uitstekers nu  ;)

Je hebt in ieder geval nog nodig gumpaste, groene bloemdraad 24 gauge, witte bloemdraad 28 gauge, flowertape en lijm.

Knip de groene bloemdraad  1/4 en de witte 1/3

Ik hoop dat je iets aan het plaatje hebt!

http://i17.photobucket.com/albums/b57/Sannn22569/Mothpic.jpg

Als je het nog niet snapt, dan geef je maar een gil!  ;)

Groetjes San

5

ik schrijf de instructie even over:

1. roll out the paste on a non-stick surface or using conflaour/ icing sugar for dusting.
2. mould a smal piece of paste into a tear drop schape and attach to a wire. allow to dry.
3. to create the flower centre, cut out the lip/ throat shape and thread the wire of prepared tear drop through the centre. wrap the paste around the teardrop and shape as required.
4. cut out four wing shaped petals and attach to wires. each petal is individually wired bij inserting a wire into the paste from the base of the petal. allow to dry.
5. to assemble the orchid, arrange the petals around the centre and secure in place bij binding together with floral tape.
6. colour as required.

ik snap het opzich wel als ik het lees, maaar....

waarom bij punt 4-> 4x het ronde blaadje? ik zie er in de bloem maar 2...
en ze laten niet duidelijk zien hoe je het er op moet maken...

help..
san welke gebruik jij er dan voor?

6

je bent een schat!!

ik begrijp het nu al meer;)
ik denk dat ik zo'n boek uit amerika laat overkomen en dat ik het gewoon veel moet doen haha ;)

7 Laatst bewerkt door Sannn (03-07-2010 12:50)

Op de cursus hebben wij met deze uitstekers gewerkt.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=3439

Ja, het klopt inderdaad wat je zegt, van de grote blaadjes heb je er inderdaad maar 2 nodig.

Het is erg handig om een celboard aan te schaffen als je echt bloemen wilt gaan maken. Door de nerf steek je dan de witte bloemdraad. En kun je de blaadjes een beetje in de juiste richting buigen.

Ook met de uistekers die ik heb, is het een hoop werk om een orchidee in elkaar te zetten, maar denk dat het makkelijker is dan met de uitsteker die jij hebt. Succes ermee, en als je nog vragen hebt, dan help ik je graag.  :Y

Aanstaande maandag rond ik mijn PME II af, dus snap het nu wel een beetje hihi.

Groetjes San

8

Ik ben toevallig ook bezig met dezelfde uitsteker, maar krijg ook zielige bloemetjes.
Ik vroeg me ook af hoe ik de bloem in elkaar zet met al die bloemdraadjes, dat lukt me dus van geen kant.
Hoelang moeten de bloemen drogen enzzz.
Heb je een speciale orchidee veiner nodig?

Ik hoop dat jullie mij nog even iets verder kunnen helpen!!

Liefs, Debby

9

Wauw, dat zijn echt gave bloemen! Ben benieuwd naar de resultaten..........ik heb deze link nog bij mijn favorieten gevonden:

http://www.duskyroseveiners.co.uk/page_732354.html

10

1. Rol de paste uit op een non-stick oppervlakte of gebruik maizena/poedersuiker om op uit te rollen.
2. rol een klein stukje paste in de vorm van een kegeltje en maak het vast op een ijzerdraadje (floral wire). Laat het drogen.
3. Om het hartje van de bloem te maken, steek het lip/keel vormpje uit en steek de draad van de gemaakte kegel door het midden van het uitgestoken vormpje. Vouw het om de kegel heen zoals je het wilt hebben.
4. Steek 4 bloemblaadjes (in de vorm van een vleugel) uit en maak ze vast aan bloemdraadjes. Elk bloemblaadje moet individueel aan een eigen draadje worden vastgemaakt door een draadje door de onderkant van het blaadje te steken. Laat het goed drogen.
5. Om de orchidee in elkaar te zetten, plaats je de blaadjes rondom het hart en maak het vast door alle draadjes aan elkaar te binden met floral tape (een soort plakband).
6. Kleur het geheel zoals je dat wilt.

De vertaling dus van je instructie. Ik heb er verder geen ervaring mee, ik hoop dat je hier iets aan hebt.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

11

wel ingewikkeld allemaal zeg haha. maar de link naar die site is wel erg handig!
ik denk dat ik binnenkort ook een boek ga kopen via internet over het maken van sugar flowers.

^^
bedankt voor alle hulp!

12

WAUWWW, Karin!

Wat een super gave how to!! Thanks  :thumb:

Groetjes San

13

Echt helemaal top Karin!

Ga ook vanaf morgen lekker oefenen en hoop dat ik een paar exemplaren op de verjaardagtaart van m'n moeder (begin maart) kan plaatsen. Kreeg vandaag al het setje zoals van de topic-starter Tari benoemde, van moeders cadeau... hint, hint, hint... lief maar deel met Tari, vind de beschrijving echt alles behoudens te begrijpen.

14

:o  oooit ga ik me er ook aanwagen :D

15

even zoeken naar de howto van eline, die is top en begrijpelijk

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)