1

Onderwerp: Taart bolt op in oven, daaronder nattig

Heb nu al meerdere taarten gebakken met de funcakes mix, en op 160 graden vlgns aanwijzing verpakking (hete luchtoven). Elke keer bolt de taart helemaal op. Na het bakken stort het opgebolde laagje in, en daaronder is de taart nog nat. Snij dan meestal toplaagje eraf en bak hem langer, maar soms wordt de taart dan een beetje hard.

De laatste keer op 175 graden gebakken, maar toch bolt die zo op, al was hij nu iets minder nat.

Heeft iedereen opbollende taarten? Heeft iemand een goede tip?

Alvast bedankt!

"Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten" - Loesje

Re: Taart bolt op in oven, daaronder nattig

toch iets lager dan 160 graden bakken.
als ik in de oven van mijn moeder bak, bak ik ook op 140 graden, ligt er maar net aan of de oven de juiste temperatuur aangeeft :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

in het hetelucht oven kun je best iets lager bakken. Dus op 130/140 en dan langer. Misschien is het handig om een oventhermometer aan te schaffen (bij Blokker), dan weet je iets nauwkeuriger wat je oven doet.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Dank jullie wel! Zal het vrijdag proberen!

"Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten" - Loesje

Ik heb ook een hetelucht, en voer de temperatuur vaak op naar 165, 170. Maar ik prik altijd met een sateprikker in de taart.

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

6

Ik gebruik altijd de funmix en hou de gebruiksaanwijzing van het pak aan, ook voor de oven dus bak op 160 gr hete lucht en heb geen last van natte cake. Het boven kantje bolt wel iets op tijdens het bakken maar zakt bij het afkoelen weer terug. Na het bakken op de kop af laten koelen en weg is het losse gedeelte.

Succes vrijdag.

Christine.