Onderwerp: icing tiara word niet hard
hallo,
ik wilde heel graag een tiara maken,had een leuk sjabloon gevonden en gespoten met icing maar het word niet hard,iemand een idee wat dat kan zijn?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » icing tiara word niet hard
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hallo,
ik wilde heel graag een tiara maken,had een leuk sjabloon gevonden en gespoten met icing maar het word niet hard,iemand een idee wat dat kan zijn?
Raar.. ik heb geen idee. Bij mijj wordt het al hard na een paar uurtjes. Hoelang geleden heb je het opgespoten?
Misschien blijft het langer zacht door de warmte
Waar en hoe bewaar je de tiara?
Het is belangrijk dat je RI hebt gemaakt in een volledig vetvrije kom. Hij moet ook om te beginnen full peak zijn (als je een piekje trekt dan moeten de puntjes rechtop blijven staan) en vers. RI die een paar dagen oud is, zal minder hard opdrogen dan verse. Spuit je met een klein mondje, dan mag je de RI een klein beetje afslappen tot soft peak (puntjes buigen om) zodat het beter door het spuitmondje gaat. Is het vochtig weer, dan kan je beter geen delicaat spuitwerk maken met RI. Het risico op breken achteraf is dan veel groter en soms droogt het gewoon niet volledig door de luchtvochtigheid. Je mag ook nooit glycerine toevoegen, want dit trekt water aan. Idem voor glucose. Kleuren doe je best ook met kleurstoffen die deze stoffen niet bevatten. Suikerbakkerspoeder (of hoe heet dat ook alweer) is daarom niet geschikt voor zeer delicaat werk met bv spuitmondje 00 of 0 want het bevat glucose. Voor gewoon wat lijntjes aan de zijkant van je taart te spuiten, om decoratie mee vast te kleven of om koekjes mee te decoreren, kan deze wel gebruikt worden.
Suikerbakkerspoeder (of hoe heet dat ook alweer) is daarom niet geschikt voor zeer delicaat werk met bv spuitmondje 00 of 0 want het bevat glucose.
Wat dan?
Voor het meeste werk dat ik hier voorbij zie komen kan het goed gebruikt worden hoor. Voor het kantwerk enz. wordt bloemsuiker (of poedersuiker) gebruikt zonder die glucose in.
ik heb de kant en klare icing decorator white gebruikt,op een geplastificeerd malletje gespoten,en vast gesplakt op een rond blikje dat ie mooi bleef staan,dat spuiten lukte ook prima,maar misschien verse gebruiken,snap het ook niet
ik heb de kant en klare icing decorator white gebruikt,op een geplastificeerd malletje gespoten,en vast gesplakt op een rond blikje dat ie mooi bleef staan,dat spuiten lukte ook prima,maar misschien verse gebruiken,snap het ook niet
die wordt sowieso niet hard, voor Royal Icing kun je het het beste zelf maken.
En dames, Icing is een verzamelnaam voor vrijwel alles wta je over een taart kun doen, dus fondantglazuur, rolfondant, royal icing, buttercream icing, chocolat fudge icing etc etc etc
Als je wilt spuiten met als resultaat dat het hard wordt, moet je ROYAL icing hebben en dat kun je in de shop niet kan en klaar kopen volgens mij, dus of de mix of met eiwitpoeder
Die wordt inderdaad nooit hard, het is daar ook niet voor bedoeld. Royal Icing moet je echt zelf maken (met mix evt.).
oh oke dat wist ik niet,ga het zeker nog eens proberen,bedankt voor de tips
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » icing tiara word niet hard