1

Onderwerp: natte taart SPOED

Hoihoi,
Ik ben vandaag voor het eerst een taart aan het bakken. Meteen een hele opgave want morgen wordt mijn dochtertje gedoopt en het moet dus in 1 keer lukken.
Nu ben ik mijn taart met biscuitmix aan het bakken in een vorm van 35cm, precies de hoeveelheden aangehouden via de tabellen hier op de site. Nu heb ik mijn taart na 35 minuten uit de oven gehaald en is hij mooi van kleur, maar helemaal nat van binnen :S. Moet ik hem dan langer in de oven laten?
Alvast bedankt!

2

Re: natte taart SPOED

Ja, nat betekent dat hij (nog) niet gaar is!

(In een taart van 35cm moet je ivm garing binnenin ook een heating core zetten.....)

3

snel terug de oven in, en steeds om de 5 a 10 min prikken met een sateprikker. zodra hij er droog uitkomt is je taart gaar.
mocht de bovenkant te donker worden, aluminium folie erop leggen dit is tegen het verbranden

4

Oke! dank jullie wel!, hij staat opnieuw in de oven.

Wat is een heating core?

5

Bij een taart van 35cm heb je wel een heating core nodig. Zonder wordt ie erg moeilijk gaar vanbinnen!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

6

Dat zei ik dus ook al Etspaghet.....  ;)

Je vindt t hier..... uitleg/product:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … 67bb23b3db

7

Heb hem er net uitgehaald. De sateprikker was helemaal schoon. Met mijn stomme kop geprobeerd hem uit de vorm te halen, de taart is nu dus aan de onderkant wat kapot  :s. Ga het straks met botercreme proberen wat te corrigeren....
Bedankt voor jullie reacties!

8

In 10 minuten van helemaal nat naar helemaal droog met die omvang van 35cm?  :think:

9

Ik bak de 30cm altijd al 50 minuten (met bloemnagel). De 35cm zou er dan toch wel een uur in moeten zo'n beetje. En inderdaad een heating core of bloemnagel is dan wel nodig.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

10

Het is een rechthoekige taart

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2673

Uiteindelijk heeft de 2e taart ruim 50 minuten in de oven gestaan, de eerste is minder gelukt, maar niet slecht.
Het bekleden is helaas minder gegaan, maar goed, het was de eerste keer.