Onderwerp: SPOEDJE, 4/4 cake!
Toch maar even last minute besloten dat ik een verjaardags taart voor mezelf gaan freubelen.. maar hoe lang en hoe hoog bak je een 4/4 cake?
Zelfde als biscuit?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » SPOEDJE, 4/4 cake!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Toch maar even last minute besloten dat ik een verjaardags taart voor mezelf gaan freubelen.. maar hoe lang en hoe hoog bak je een 4/4 cake?
Zelfde als biscuit?
Is dat 250 gram suiker/boter/bloem+4 eieren?
Ik denk gewoon ergens tussen de 35-45 minuten, afhankelijk van je oven.
Is dat 250 gram suiker/boter/bloem+4 eieren?
Ik denk gewoon ergens tussen de 35-45 minuten, afhankelijk van je oven.
Volgens mij wel wat langer, in een cakevorm ga je toch al gauw richting 50-60 minuten...
Het gaat om 25 cm vorm.. althans dat is de grootste..
Misschien een hele domme vraag hoor, maar wat is een 4/4 cake?
Cake gemaakt van 4 gelijke delen aan ingrediënten.
een deel suiker, een deel bloem, een deel boter en een deel eieren..
Ga proberen een topsy turvy te maken met deze cake!
De mijne bak ik op 175 graden voor 45 minuten. Hij breekt vanboven vaak wel wat open, dus ik denk dat als je hem minder warm bakt en iets langer dat je dat niet gaat hebben.
Als je twijfelt, eens prikken na 45 minuten, als het plakt nog wat langer
Cake gemaakt van 4 gelijke delen aan ingrediënten.
een deel suiker, een deel bloem, een deel boter en een deel eieren..Ga proberen een topsy turvy te maken met deze cake!
Aha, Dankjewel Joyce!
Is het ook luchtig genoeg om te vullen?? Of is het net zo complact als cake?
Joyce84 schreef:Cake gemaakt van 4 gelijke delen aan ingrediënten.
een deel suiker, een deel bloem, een deel boter en een deel eieren..Ga proberen een topsy turvy te maken met deze cake!
Aha, Dankjewel Joyce!
Is het ook luchtig genoeg om te vullen?? Of is het net zo complact als cake?
Geen idee, is ook mijn eerste keer was wel van plan om hem te gaan vullen eigelijk
het is cake. Veel steviger dus dan biscuit. En idd langer bakken. Als ik een gewone cake bak met dit recept staat ie zeker een uur in de oven.
Hij staat nu een uur erin.. en volgens mij wel ongeveer gaar.. zo op t oog althans..
Maar mirjam, vul jij de cake ook?
Ik heb hem gisteren ook gemaakt maar ik vul hem nooit. Ik heb wel appeltjes onder het beslag gedaan, maar daar heb je nu niets aan he.
rijst een 4/4 cake ook
Dit projectje was trouwens flink mislukt.. ik vind cake dus echt niet lekker..
Uiteindelijk de topsy gewoon van biscuit gemaakt
@joyce: Nee, een gewone cake vul ik niet. Veel te machtig.
@Stefan: Ja, gewone cake rijst ook.
Ik gebruik altijd een gewone cake. Het rijst behoorlijk en is ook heel erg luchtig. Ik vul de cake ook altijd voordat ik ga bekleden en decoreren. Heb niet het idee dat het zo ontzettend machtig is. Ik krijg tenminste altijd complimentjes van het bezoek.
gebruik je bloem voor een 4/4 of zelfrijzend bakmeel want voor mn biscuit gebruik ik zelfrijzend en in ene pak cakemix zit ook zelfrijzend verwerkt.
gebruik je bloem voor een 4/4 of zelfrijzend bakmeel want voor mn biscuit gebruik ik zelfrijzend en in ene pak cakemix zit ook zelfrijzend verwerkt.
Ik gebruik altijd zelfrijzend bakmeel.
Ik gebruik altijd Koopmans cakemeel voor mijn cakes. Vroeger wel eens andere (goedkoper huismerk) gebruikt, maar daarbij mislukte de cake steeds, kwam niet goed uit de vorm. Toen toch maar weer overgestapt op Koopmans en sinds die tijd gaat het weer perfect.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » SPOEDJE, 4/4 cake!