Onderwerp: Met de vlam in de pijp naar Kitty's verjaardag
Dit weekend stonden er 2 taartjes op de agenda voor een jarige tweeling. Voor het kleine dametje roze, zoet, Hello Kitty graag. De kleine man is helemaal bezeten van vrachtwagens, of ik daar ook een taartje voor kon maken?
De Hello Kitty taart was een feestje om te maken, hoewel het nog wel even moeilijk kiezen was tussen de vele ideeen en stijlen, uiteindelijk heb ik er een Kitty verjaardagspicnic taartje van gemaakt in zoete roze- en feestelijke geeltinten.
Gevuld met slagroom en aardbeienjam.

Het vrachtwagentaartje heeft me heel wat piekeruurtjes gekost. Ik vind mezelf geen puzzelwonder dus de verleiding was groot om een vrachtwagentje te boetseren, weggetje op de taart, gras, boompje oid en klaar. Uiteindelijk toch aan het puzzelen geslagen en wilde ik er zo'n stoere Amerikaanse truck op puzzelen mét diepte. Als puzzelkruk is 3D-puzzelen al helemaal niet mijn ding, maar geprobeerd op te lossen door in laagjes te werken, zoals op een 3D-kaartje. Wàt een werk, doe mij maar een avondje boetseren mensen!

Moeder en zoon waren super-blij met de vrachtwagentaart. Zelf baal ik ervan dat de puzzelplaat net niet helemaal recht op de taart ligt, maar met dit weer lag 'ie meteen muurvast. Daarbij was ie door alle lagen fondant redelijk zwaar en twijfelde ik al of ik 'm niet zou stutten. Uiteindelijk in de haast alsnog vergeten en lag 'ie toch wat zwaar op de taart. Vandaar dat het fondant/de vulling wat uitbobbelt aan de rechterkant, ook omdat de (oreokoekjes)bc tijdens het decoreren natuurlijk wat zacht werd met dit weer.
En nu ff geen taartjes meer, lekker aan zomervakantie houden! 

Tsja sorry, ik ben niet zo van het exact afwegen van tylose