1 Laatst bewerkt door Jeetje (04-02-2013 22:10)

Onderwerp: Met de vlam in de pijp naar Kitty's verjaardag

Dit weekend stonden er 2 taartjes op de agenda voor een jarige tweeling. Voor het kleine dametje roze, zoet, Hello Kitty graag. De kleine man is helemaal bezeten van vrachtwagens, of ik daar ook een taartje voor kon maken?

De Hello Kitty taart was een feestje om te maken, hoewel het nog wel even moeilijk kiezen was tussen de vele ideeen en stijlen, uiteindelijk heb ik er een Kitty verjaardagspicnic taartje van gemaakt in zoete roze- en feestelijke geeltinten. :D Gevuld met slagroom en aardbeienjam.

http://94.100.123.134/1018800001-1018850000/1018801801-1018801900/1018801869_5_uo5p_1.jpeg

http://94.100.124.56/1018800001-1018850000/1018800801-1018800900/1018800805_5_uIGU.jpeg

Het vrachtwagentaartje heeft me heel wat piekeruurtjes gekost. Ik vind mezelf geen puzzelwonder dus de verleiding was groot om een vrachtwagentje te boetseren, weggetje op de taart, gras, boompje oid en klaar. Uiteindelijk toch aan het puzzelen geslagen en wilde ik er zo'n stoere Amerikaanse truck op puzzelen mét diepte. Als puzzelkruk is 3D-puzzelen al helemaal niet mijn ding, maar geprobeerd op te lossen door in laagjes te werken, zoals op een 3D-kaartje. Wàt een werk, doe mij maar een avondje boetseren mensen!

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/196727_102178723201271_7812577_n.jpg

http://94.100.125.28/1018800001-1018850000/1018800801-1018800900/1018800830_5_S2o8.jpeg

Moeder en zoon waren super-blij met de vrachtwagentaart. Zelf baal ik ervan dat de puzzelplaat net niet helemaal recht op de taart ligt, maar met dit weer lag 'ie meteen muurvast. Daarbij was ie door alle lagen fondant redelijk zwaar en twijfelde ik al of ik 'm niet zou stutten. Uiteindelijk in de haast alsnog vergeten en lag 'ie toch wat zwaar op de taart. Vandaar dat het fondant/de vulling wat uitbobbelt aan de rechterkant, ook omdat de (oreokoekjes)bc tijdens het decoreren natuurlijk wat zacht werd met dit weer.

En nu ff geen taartjes meer, lekker aan zomervakantie houden! :D

Re: Met de vlam in de pijp naar Kitty's verjaardag

vind ze super
heb zelf nog nooit gepuzzeld en ook geen kitty gemaakt

3

2 hele leuke taarten!! ik vind de vrachtwagen erg goed gepuzzeld!!! :thumb:

Oe mooi, ik vind je regenboog echt heel gaaf (hoe maak je dat?), ook met die wolken onderaan.

Groetjes Karine

5

super de vrachtwagen is erg cool :Y

6

hele leuke taarten en super gepuzzeld zeg die vrachtwagen  :thumb:
en die regenboog is inderdaad heel erg mooi gemaakt!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

7

Ik vind ze allebei prachtig. Die Hello Kitty is mijn favoriet, maar ja ik ben dan ook gewoon gek op roze. ;)

~ Never waste a good crisis... ~

8

Mooie taarten

9

Wat mooi zeg!!! Heb je yzerdraad in de regenboog gedaan?

10

die kitty is super gedaan leuk zo met die regen boog

11

Allebei echt heel mooi! Daar waren ze vast heel blij mee!

12

Kaatjekikker schreef:

Oe mooi, ik vind je regenboog echt heel gaaf (hoe maak je dat?), ook met die wolken onderaan.

jolandaS schreef:

Wat mooi zeg!!! Heb je yzerdraad in de regenboog gedaan?

Geen ijzerdraad, gewoon fondant met Tylose en de tijd geven om goed uit te harden.

Mbv de sugargun sliertjes maken van de verschillende kleurtjes fondant + Tylose en Crisco. De sliertjes buigen in een boogvorm en aan elkaar plakken. Per regenboog-uiteinde heb ik voorzichtig 3 cocktailprikkertjes in 3 boogsliertjes gestoken (ca. 1 centimetertje diep, de 2 buitenste prikkertjes een beetje schuin met de boog mee). Hier heeft het een week uit liggen harden en klaar is je regenboog.

De wolkjes heb ik pas de dag van 't decoreren zelf gemaakt als ondersteuning van de regenboog tegen 't evt. voor- of achterover hangen. Bleek niet nodig te zijn, maar ik had ze toch al gemaakt en ik vond het wel een leuk effect, dus zijn ze alsnog op de taart beland. ;)

13

Waaw ze zijn leuk!!!!

Ik lift ook mee op je uitleg(bedankt nog!)
Doe je er de crisco bij zodat ze mooi glad uit de gun komen?
En hoeveel Tylose doe je er dan onder,is even erin soppen en wat eraan plakt genoeg of meer? :o

If life gives you lemons, make lemonade!

14

XEsterX schreef:

Doe je er de crisco bij zodat ze mooi glad uit de gun komen?
En hoeveel Tylose doe je er dan onder,is even erin soppen en wat eraan plakt genoeg of meer? :o

Klopt, zonder Crisco knijp je je een RSI met de sugargun, mét knijp je het er zonder moeite uit. Plus dat het zonder Crisco wat droog rafelig eruit kan komen en met Crisco heb je dat minder.

Voor zo'n regenboogje heb je niet zoveel fondant nodig per keer, een kwart gun vullen is genoeg. Voor zo'n kleine hoeveelheid wil ik idd wel eens gewoon doppen in de Tylose, of anders met duim of wijsvinger een putje erin duwen en een snufje Tylose erbij. Net als in de keuken. :lol:

15

erg geslaagd beiden!

groetjes van Mireille

16

Dnkjewel voor je uitleg :)
Mag ik je dan ook nog vragen hoeveel tylose je bv erin doet als je vlinders maakt?Ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid,maar dat is dan meer dan even dopen?

If life gives you lemons, make lemonade!

17

wat een mooie taarten!

Ik vind die boog met naam van je Hello Kitty taart echt prachtig! Het geeft een erg leuk effect!

je vrachtwagen is geweldig gepuzzeld, mijn complimenten!

Groetjes San

18

Wauwie wat kun jij prachtig puzzelen zeg! Hele mooie parade ;)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

19 Laatst bewerkt door Jeetje (16-07-2010 12:51)

XEsterX schreef:

Dnkjewel voor je uitleg :)
Mag ik je dan ook nog vragen hoeveel tylose je bv erin doet als je vlinders maakt?Ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid,maar dat is dan meer dan even dopen?

Dat ligt inderdaad aan de grootte en de hoeveelheid vlinders die je wilt maken. Hoe meer fondant, des te meer tylose. Persoonlijk maak ik liefst zo weinig mogelijk tylosefondant, wat overblijft kun je nl. niet echt lang/lekker meer gebruiken, dus veel meer dan een handjevol fondant met tylose per keer/kleur heb ik nog nooit gemaakt.

Beetje op gevoel, de hoeveelheid voor een halve sugargun doe ik een snufje in een kuiltje, dus voor een volle gun 2 snufjes. Zo ongeveer, zoiets, zeg maar.  :+ Tsja sorry, ik ben niet zo van het exact afwegen van tylose  :o en tot nu toe werkt 't prima zo. :cool:

Fondant hardt sowieso wel uit, ooit eens enthousiast aan een prinsesje begonnen en bedacht me achteraf dat ik de tylose was vergeten. Ze deed er iets langer over om uit te harden en zakte in die extra tijd ietsje uit, maar werd alsnog goed hard hoor. ;)

Wauw, gave taarten. Vooral Hello Kitty vind ik zo leuk :Y

21

2 hele mooie taartjes.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.