1

Onderwerp: Biscuit scheef!!!

Hallo dames,

Als ik mijn bicuit bak dan staat hij altijd scheef...   :s
Ik dacht dat het aan de hetelucht lag maar dat is het dus niet..  Ik gebruik de mix mss dat het daar aan ligt!!

Kan er iemand mij helpen want een scheve taart is leuk voor een topsy turvy maar niet voor een gewone hé!!!! :D

Thanx

Britt

2

Re: Biscuit scheef!!!

Ik zou bijna denken dat je oven niet recht staat. Misschien even een waterpas, op je bakplaat leggen.

Groetjes San

3

die van mij komen ook vaak scheef uit de oven.. ik heb het idee dat er aan de ene kant meer warme lucht eruit komt of zo.
ik gebruik boven en onder warmt.
wacht, ff fotootje zoeken!
http://i110.photobucket.com/albums/n119/chantanellie/IMG_3482.jpg

tadaa!!
nu bak ik ze op lagere temperatuur en het gaat veel beter. niet meer zo extreem als deze blanda :lol:
voorverwarmen op 150 en dan op 160 graden. moet ie wel wat langer..

4 Laatst bewerkt door Wodan (15-07-2010 19:17)

Haha grappig gezicht  :D
Wel handig als je zo'n scheve taart wilt..

Je kunt hem ook halverwege draaien misschien?

5

hihi.. ik heb het ook wel eens, maar niet zo extreem als de blanda van Chantal!  :lol:  Je kunt het vrij gemakkelijk recht snijden hoor, dat doe ik zowiezo altijd om hem goed recht te maken.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Wodan schreef:

Haha grappig gezicht  :D
Wel handig als je zo'n scheve taart wilt..

Je kunt hem ook halverwege draaien misschien?

Met mijn appeltaart doe ik dit ook. Anders is de ene kant donkerder dan de andere. Ik heb een hetelucht. Maar met mijn biscuits heb ik nooit problemen (afkloppen! :) ). En ik dacht dat je de oven niet open mag maken voordat er zeker 3/4 van de baktijd om is, vanwege het inzakken. Ik durf het iig niet.