1

Onderwerp: Welke vullingen hoeven niet in de koelkast?

Hallo allemaal,

Ik zou graag mijn volgende taart willen vullen met een vulling die niet (persee) in de koelkast hoeft.

Tot nu toe gebruikte ik steeds slagroom vulling....wat hoeft niet persee in de koelkast (van botercreme weet ik het). :Y

Mijn laatste taarten met slagroom vulling had ik in de koelkast en zijn beide gaan zweten/smelten terwijl ik de koelkast op laagste stand had! Zelfs de doos werd vochtig, zou dat kunnen door dat ik ook met slagroom afsmeerde?

Ben benieuwd naar jullie reacties! :)

2 Laatst bewerkt door tine83 (16-07-2010 12:12)

Re: Welke vullingen hoeven niet in de koelkast?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15183

Hier een hele lijst met vullingen die niet in de koelkast hoeven!

Slagroom is met dit weer niet echt favoriet, en afsmeren daarmee al zeker niet!

3

Met slagroom moet je niet afsmeren, dan gaat je fondant of marsepein inderdaad smelten.Je kunt het beste afsmeren met bc.
Bij de recepten op de beginpagina staat een hele lijst met vullingen die je buiten de ijskast kunt bewaren.

Succes ermee

4

Dus toch een lijst te vinden hier, over heen gekeken denk ik  :o

Maar bedankt voor de reacties ik zal met bc aan de gang! Ik heb de bc mix van de webshop, beste is ongezouten roomboter gebruiken las ik?

5

Ik kijk ook nog wel eens ergens overheen hoor, er staat ook zoveel op de site.

De bc-mix is erg lekker, meestal doe ik er zelf nog een smaakje doorheen van patidess.
Ik heb er zelf nog niet mee afgesmeerd, omdat er water bijzit en dan kan de fondant ook weer gaan smelten(heb ik ook maar gelezen), maar bij anderen gaat het wel weer goed.Dus gewoon effe proberen, zelf gebruik ik bc 1:1 om af te smeren, maar ga de volgende keer ook gewoon de mix eens proberen om mee af te smeren, anders moet je zoveel verschillende vullingen maken.