1

Onderwerp: [FEEDBACK] Mijn eerste taartje

Hier de foto van mijn eerste taartje. De vulling is gemaakt van aardbeienjam met verse aardbeien en botercrème swiss meringue met witte chocolade krullen. Ik ben heel benieuwd naar jullie feedback!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VAUM3LUE.jpg

Dingen waar ik zelf niet tevreden over ben:

- de fondant scheurde toen ik 'm er overheen legde. Dit zie je vooraan de taart.
- het gehele randje aan de onderkant is niet overal even dik en bleef er niet goed aan zitten.
- ik had de sterretje van tevoren gemaakt en op de aanrecht laten liggen. hierdoor waren ze erg droog geworden. met water heb ik ze vast geplakt, maar nu zit er hier en daar een druppel gele kleurstof op mijn taart
- de sterretjes hebben ook allemaal deuken en krasjes, dit is gebeurd bij het verplaatsen van de sterretjes.
- ik wilde de sterretjes willekeurig op verschillende plekken neerleggen, maar nu zitten er hier en daar grote witte plekken.
- de botercrème smaakte wel heel erg naar boter en zag er ook een beetje boterig uit. de eiwitten waren wel mooi stijf. hoort dit?

2

Re: [FEEDBACK] Mijn eerste taartje

je hebt jezelf al wat feedback gegeven! maar zeker voor een eerste taart vind ik hem super!

wat mij idd opvalt is dat je waterhebt gebruikt. Als ik water gebruik dan is het een druppeltje die ik al lijm gebruik maar niet alles nat maken,

het scheuren kan komen door niet te lang kneden. (enne bij mij scheurt ie ook wel eens hoor) gewoon een plaatje opdoen!)

als je een randje onderaan de taart wil maken dan kan je het beste met een plankje ofzo rollen is breder dan je handen en dan druk je gelijk matig!

3

Bedankt voor je feedback! Bedoel je nou dat ik te kort of te lang heb gekneed?

4

ik vind het een leuk taartje... :thumb:  ik heb weinig aan de al genoemde feedback toe te voegen...   :+

5 Laatst bewerkt door petrawb (15-07-2010 21:17)

Mariekje schreef:

Bedankt voor je feedback! Bedoel je nou dat ik te kort of te lang heb gekneed?

ik denk dat ze bedoelt te kort.... als je langer kneed, wordt het soepeler...

6

ok, dan ga ik de volgende keer langer kneden, dankjewel!

Ik vind hem enig hoor!!
En inderdaad moet je de fondant heeeel lang kneden, dan scheurt hij eigenlijk nooit. Als je denkt, het is wel goed zo, gewoon nog even doorgaan. :)
Zo'n geel randje kun je misschien beter als lint snijden langs een liniaal aan twee kanten, dan is hij overal even dik. Of een worstje uitrollen met de smoother als je geen sugar gun hebt.

De eiwitten heb je waarschijnlijk niet heet genoeg laten worden, en dan kunnen de eiwitten de boter niet dragen. Dan mengt het dus niet goed, en blijft de botersmaak overheersen. Als de eiwitten met de suiker goed heet geworden zijn, zul je nog meer de siroopachtige smaak erdoor proeven.

Verder is het een eeeeenig taartje hoor!!  :Y

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

8

hoi,

ik vind het ook een leuk taartje hoor !!
Ik ben hier ook maar een beginner, en ik vind het dus lang zo slecht nog niet  ;)

gr seija

back in the world of baking !!