1

Onderwerp: pff witte marsepein :s

het zit niet bepaald mee hier
ik heb voorgekleurde witte marsepein van funcakes
ik sta nu al een uur te kneden maar het blijft maar scheuren
heb er al heel wat crisco door heen gedaan dat helpt iets maar met het bekleden komen er allemaal barsten in de marsepein
ik hoop dat iemand kan helpen
volgende week moet ik er nog een hele bruidstaart mee bekleden
ik kijk er nu al naar uit

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

2

Re: pff witte marsepein :s

Meid, ik heb laatst hetzelfde gehad.... Als ik jou was zou ik het toch doen met blanke marsepein. Deze 'witten' met super white. Moet echt veel beter gaan! Of een ander moet nog tips voor je hebben?

Jacqueline

3

Half om half met rolfondant doen. Heb kortgeleden 9 kinderen gehad die een taart voor hun grootouders maakten en ze hadden 5 strakke taarten met half om half rolfondant/witte marsepein :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

ik vind witte marsepein vreselijk!!! Mensen denken vaak, marsepein lekker, wit mooi, maar om marsepein wit te krijgen heb je zo ontzettend veel kleurstof nodig, dat het net natte witte krijt is... en stofjes blijven vreselijk plakken... wat fondant dan weer niet heeft omdat de bovenlaag snel aandroogd.

mijn advies, bekleden met dun laagje blanke al dan niet witte marsepein voor de smaak, en dan dun laagje witte fondant eroverheen. Kleeft vanzelf aan elkaar vast LY

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

bedankt voor de reacties
ik heb voor volgende week een bruidstaart te maken 6 lagen
en dus allemaal met witte marsepein te bekleden
normaal kleur ik het ook zelf wit
maar ik vond het net wat te veel werk worden om alles zelf te moeten kleuren en ik was dan bang voor kleurverschil
rolfondant gebruik ik eigenlijk nooit en ik kan niet zomaar de bestelling veranderen
denk dat ik maar een extra pot crisco moet aanschaffen ik glij nu alleen al van tafel af door al die crisco .................
ben nu met de dummy bezig

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

sweety schreef:

rolfondant gebruik ik eigenlijk nooit en ik kan niet zomaar de bestelling veranderen

heb ik ook pas gedaan, 2 weken van tevoren, ook bruidstaart van 6hoog. Twijfelde al een tijd, en besloot toen toch te mailen en te overleggen. Heb foto's gestuurd van taarten met wit fondant en witte marsepein en zo laten zien dat witte marsepein lelijk is. Nou wilden ze er ook nog pearlspray overheen, dus dan zie je dat brokkelige van marsepein helemaal goed... en toen vonden ze het goed en heb hele positieve reacties gekregen :Y
Ik heb wel tijdens het overleggen bij hen gelaten, zo van, risico op niet zo mooie taart of zeker voor strakke gladde taart gaan, tsja...

groetjes Tirza     

7

Als ik een taart wit moet bekleden doe ik ook altijd witte marsepein door de fondant.
Werkt super en is ook lekker :9

8

wat toevallig de mijne moet ook met parel spray
ik gebruik nooit rolfondant welke gebruiken jullie dan ?
vanille,marshmallow,balina (heb ik volgens mij wel eens gebruikt maar was moeilijk mee te werken en niet lekker
en proef je erg veel smaakverschil met een deel fontdant door de marsepein heen ?

je proeft iets minder marsepein, maar ik vind het alsnog lekker.
waarom ik geen marsefond gebruik, is omdat je dan nog steeds dat korrelige van de marsepein ziet.
ik gebruik overigens de 5 kilo emmers van bakels/pettinice
het verschil met de 5 kilo en de 1 kilo is dat de 1 kilo extra wit is, wat stugger is en raar ruikt :/
Het fijne van deze marsepein vind ik dat er vrij snel een droge bovenlaag ontstaat waardoor stofjes niet blijven kleven. Met zowel Ballina als funcakes heb ik wel eens bekleedt, maar mijn voorkeur gaat gewoon uit naar bakels, die vind ik fijn werken, ook voor decoratie op de taart

groetjes Tirza     

10

ik gebruik die pettinice voor de patchwork cutters
maar ik heb trouwens wel vaker bekleed met voorgekleurde witte marsepein en toen had ik dit niet ik begrijp het dus echt niet
zie het zo echt niet zitten om die bruidstaart te maken
zit nu nog te kleden maar het wordt er niet beter op

11

nog 1 vraagje hadden jullie dit alleen met de funcakes marsepein?
ik zie dat zeelandia ook witte marsepein verkoop

12

ik heb funcakes marsepein nog nooit gebruikt. alleen de witte gekleurde variant. Ik heb wel zelf ZL marsepein wit gekleurd, maar dat maakte weinig verschil

groetjes Tirza     

13

ik het net contact op genomen met deleukstetaartenshop
de marsepein was niet goed
het moest wel helpen als het even de magnetron in gaat en het een klein beetje vochtig te maken
ik heb het net op een klein stukje uitgeprobeerd maar het helpt wel iets
dus het probleem is opgelost

14

Ik kleur mijn marsepein (Zeelandia 1:3) altijd zelf wit. Gebruik daarbij half om half SugarFlair whitener en Wilton White Icing. Zelf vind ik dat een prima resultaat geven.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties