Hoi Lilar,
Kan me voorstellen dat je hier niet blij van werd. Het is niet leuk om een dag "wachttijd" te hebben voor dat je kan/mag leveren. Heel vervelend. Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt. Kennelijk hebben ze de boel zelf niet helemaal goed georganiseerd (en wie heeft erom 2300 uur trek in bruidstaart?) Ik vind het verschil: 12.00 of 23.00 uur onacceptabel afwijken.
Meestal hebben bruiloften wel strakke schema waardoor het gekozen tijdstip goed is vast te leggen. Dit sluit ik dan nog even kort met de locatie (ivm ruimte in de koeling) en dan is het geregeld. Misschien kan je (als je op afroep levert) een flexibele tijd afspreken tussen bijv. 12.00 en 15.00 uur. En dan een clausule maken waarin je vooraf vastlegt dat je dan tussen 12.00 en 15.00 "wacht" en daarna een uurbedrag rekent.
In de artiestenwereld gebeurt dit ook en heet echt "wachtgeld". Jouw uren tellen nl door en waarschijnlijk hoef je dan niet meer voor de kat zijn viool te wachten
De kleurwijzigingen is geen drama denk ik.. als je die in huis hebt. Maar dat gejojo geeft wel aan hoe slecht de boel georganiseerd was.
Misschien zijn er nog meer tips 
Groetjes Ellen
taartOtheek: smaak + creatie = traktatie! :)