1

Onderwerp: Ik vond het geen zwitserse room?

Gisteren de zwitserse room gemaakt en ik wilde niet veel maken dus gewoon een pak BBR van Dr. oetker (140 gr) en dan 70 gr. Slagroom. Dat moest toch volgens het recept 2 delen bbr en 1 deel slagroom.

en ik vond het gewoon BBR. want ik vind de zwitserse roomvlaai van de multivlaai heerlijk, en ik dacht jippie kan ik het zelf ook maken maar resultaat ik vond het zelfde uitzien en smaken als de normale BBR.

of doe ik fout??

2

Re: Ik vond het geen zwitserse room?

Geen idee. ik doe zelf altijd 1 op 1 om het mezelf makkelijk te maken

En die is erg lekker.  Ik gebruik wel altijd mix van de webshop voor BBR, mischien dat daar verschil in zit

3

hallo Nora,
wat grappig ik had gisteren precies hetzelfde gedaan en dacht nou vind het niet bijzonder van smaak haha,dus hou dit ff in de gaten of er nog tips bij komen,nog fijne dag Carla

4

carol schreef:

hallo Nora,
wat grappig ik had gisteren precies hetzelfde gedaan en dacht nou vind het niet bijzonder van smaak haha,dus hou dit ff in de gaten of er nog tips bij komen,nog fijne dag Carla

Jij vond dat ook?? gelukkig niet de enige, want ik hoop dat er iemand is die het lekkerder heeft gemaakt.
jij ook een fijne dag Carla

5

Joyce84 schreef:

En die is erg lekker.  Ik gebruik wel altijd mix van de webshop voor BBR, mischien dat daar verschil in zit

je bedoelt met 100 gram BBR op 100 gram Slagroom??
ik weet niet of er daar in verschil zit met Dr. oetker merk en van de webshop??

6

op het zakje van Dr.Oetker staat hoe je het moet maken met slagroom, ik meen, dat je een deel van het water moet vervangen door slagroom; even lezen en dan maken. het is heerlijk!!

Groetjes, Dorothea.

7

nora schreef:
Joyce84 schreef:

je bedoelt met 100 gram BBR op 100 gram Slagroom??
ik weet niet of er daar in verschil zit met Dr. oetker merk en van de webshop??

ja idd , 2 gelijke delen gebruiken.

8

Dot schreef:

op het zakje van Dr.Oetker staat hoe je het moet maken met slagroom, ik meen, dat je een deel van het water moet vervangen door slagroom; even lezen en dan maken. het is heerlijk!!

Ok. ik ging gewoon de recept volgen van hier en maakt de BBR volgens de verpakking. en dan mengen met de stijfgeklopte slagroom
volgende keer probeer ik het. of doe het net als Joyce zoals hierboven vermeld.

9

Misschien een echt Zwitsers recept gebruiken:
http://www.butter.ch/de/rezeptsuche/bac … M200907_89

(natuurlijk alleen de cremevulling maken)

Groetjes,
Petra

Petra

10

ik maak altijd gewoon het recept aan met water, en doe er 200 ml koude slagroom en een zakje vanillesuiker bij.
dan pas mixen, lekker makkelijk!

11

als je de mix van dr. oetker gebruikt, moet je het dan eerst aanmaken met water en de slagroom stijfkloppen en erdoor mengen of direct water en slagroom met de mix bij elkaar doen en daarna opkloppen?
En als ik er een laagje jam bij wil doen, moet ik dan ook de biscuit insmeren met een laagje botercreme?

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

12

Wat ik heb gedaan is het grootste deel water vervangen voor slagroom, rest water er bij en dan pas mixen.

Volgens mij is dat zoals op de verpakking staat om zwitserse room te maken, maar dan de verhouding slagroom/water net ff anders.