1

Onderwerp: droogtijd fondant babymould

Weet iemand hoe lang het gaat duren voordat een babytje uit de mould van FI droog is ?
Ik heb fondant van funcakes met tylose gemengd maar ik las ergens dat deze helemaal niet droogt  :( . Het staat er nu al een aantal dagen ( de baby's en wat gezichtjes) maar het is nog heel erg zacht.

Re: droogtijd fondant babymould

hij zal vast wel droog worden, maar hij hard niet uit, dat klopt.
Maar hoezo wil je een fondant baby droog hebben? Wat ga je ermee doen dan?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ik doe het altijd met marsepein en stop deze dan in de vriezer.
dan bevriest het (hoe logisch..) en kan ik de baby er zo uit halen en op de taart plaatsen

taart taart taart!

Ik leg het babietje altijd even in de koelkast, gaat ook goed.

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

5

De tip van de vriezer werkt inderdaad erg goed, die had ik al geprobeerd.
Ik wil graag zo'n kleintje als topper maken voor op een taart zodat ze die kunnen bewaren vandaar dat ik het fijn zou vinden als hij helemaal hard werd.
Ik wil nl een taart maken voor een vriendin als ze zwanger mocht blijken te zijn ( gaat helaas zeker niet 'vanzelf').
Er liggen al zo'n 10 probeersels hier  ( haartjes allerlei kleurtjes geverfd enzo) en er kwam net iemand binnen die had zoiets van euhhh...  :D

Maar dat hard worden gaat dus niet lukken... Wel met andere merken fondant of marsepein?

Ik dat M&B met tylose gewoon keihard wordt!

Leuk idee trouwens dat je zoiets voor je vriendin wil maken!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

7

Ik gebruik voor dat baby'tje gewoon fondant van Regalice zonder tylose. Half uurtje in de vriezer en uit de mould op wat bakpapier leggen en laten drogen. Het wordt dan vanzelf hard. Je kan het dus gewoon bewaren.

relalice en pettinice worden wel hard :Y

marsepein niet, daar is het te vettig voor, tenzij je het heel lang laat drogen, alleen kleven er wel sneller pluisjes/stofjes aan

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs