1 Laatst bewerkt door carol (14-07-2010 20:53)

Onderwerp: wilde wat nieuwe dingen ff uit proberen met c.c.,grrrr papiertjes ging

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VFFFXSLS.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OYJW6T43.jpg

ik had ff zin om wat nieuwe dingetjes uit te proberen,dus dacht ik leuk CupCakes vond deze kleurenpapiertjes zo leuk van dr.oetker,laten die rot dingen los zoals je kunt zien ,verders vind ik ze zelf wel erg leuk en ben ook blij met me nieuwe uitstekertjes,heb door het c.c.mix wat citroen van Patidess gedaan en gevuld met b.b.room en bovenop klein beetje botercreme mix en marshmallowfondant gebruikt en net geproeft,echt jammy,jammy en iemand nog tips heel graag.
  taart groetjes Carla

2

Re: wilde wat nieuwe dingen ff uit proberen met c.c.,grrrr papiertjes ging

ze zien er erg leuk uit... ik heb geen idee waarom ze loslaten. heb er zelf nooit problemen mee gehad...

Happiness is a CAKE!!

3

Leuke cc! Ik heb ook hetzelfde probleem met de bakjes van dr oetker! Heb nu maar eens bij de hema gehaald.... maar die moet ik nog testten...

4

dat ziet er gezellig uit! Leuke kleuren! Mooi geheel.

groetjes van Mireille

5

Ik gebruik de papiertjes van culpit (die in de webshop verkocht worden) en deze zijn heel stevig en laten niet los.

Liefde maakt het onmogelijke mogelijk.
http://www.facebook.com/pages/Cherry-Bl … 1132449936

6

Meestal laten de papiertjes los omdat er teveel lucht in de mix is geklopt. Dat rijst tijdens het bakken en zakt bij het afkoelen in. Waardoor de cake van de papiertjes loslaat en soms de bodem hol trekt.
Gewoon roeren van de mix is genoeg en zeker geen geklopt eiwit erdoor.

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

7

Hallo Mareille,
nee het beslag was goed ,extra opgelet dat er niet teveel lucht in zat,maar toch bedankt voor het mee denken .
    groetjes Carla

8 Laatst bewerkt door Alexandra13 (15-07-2010 13:27)

Cupcakes zien er erg leuk uit!
Bij mij hielp de tip om direct na het bakken even een plank (leg er dan wel een stuk bakpapier tussen) op de cupcakes te leggen. Ze worden zo ook gelijk mooi recht van boven.
Succes!

9

Zeer mooie cupcakes!!! :Y

Vele en lieve groetjes Nicole

10

Hoi Carol, ze zien er leuk en kleurig uit.

mag ik vragen welke uitsteker jij hebt gebruikt die over de cupcake ligt. (dus de grote) ben nieuw en vind ze heel leuk.

11

MireilleF schreef:

Meestal laten de papiertjes los omdat er teveel lucht in de mix is geklopt. Dat rijst tijdens het bakken en zakt bij het afkoelen in. Waardoor de cake van de papiertjes loslaat en soms de bodem hol trekt.
Gewoon roeren van de mix is genoeg en zeker geen geklopt eiwit erdoor.

Bij mij gebeurt dit ook wel es, geen probleem, maar als je er een plank ofzo op zet om ze mooi plat te krijgen moet de lucht ook kunnen ontsnappen, langs de papiertjes dus... En komen ze los.
Heb je de plank-methode toegepast? Misschien had je dan wel niet gezien of er lucht onder zat...? Als ze toen nog in de bakvorm zaten tenminste...

12

ik zou dr oetker even mailen heeft wel vaker iemand gedaan hier op het forum
en toen bleek dat er wat met de papiertjes aan de hand was
maar ze zien er evengoed erg leuk uit!!!

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /