1

Onderwerp: gewone pan voor kapsel?

Ik heb een vraagje voor de ervaren taartenbaksters onder ons:

Heel veel van jullie bakken met schaaltjes, blikken, van alles en nog wat..

Nu heb ik de 365+ pannen van de Ikea die in de oven kunnen. Onder andere een klein steelpannetje die een ideaal formaat heeft voor het taartje wat ik in gedachten heb..

Kan ik deze gebruiken of wordt mijn kapsel dan niet goed ivm andere wanden dan van een 'gewone bakpan'?

Moet ik de temperatuur dan aanpassen/ langer in de oven doen?

Thanks alvast!!

2

Re: gewone pan voor kapsel?

Ik denk dat dat wel kan. De wand is wel een stuk dikker, dus ik zou hem op 150 graden bakken, en dan na 35 minuten controleren en steeds met 5 minuten verlengen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3 Laatst bewerkt door Elvuuwiej (13-07-2010 09:38)

Super, bedankt!

Ga ik dat eens proberen..
En als t mislukt; ach, dan is t ook maar een klein beetje mix wat er wordt verspild gelukkig.

Zijn er mensen die dit wel eens vaker hebben gedaan; met een gewone pan? Of ben ik nu de eerste op dit forum? (Lijkt me sterk..)

Ben erg benieuwd of t gaat lukken, ik laat het nog wel weten voor de nieuwsgierigen onder ons. Zou in ieder geval flink wat inkopen schelen.. (Qua bakpannen kopen)

4

Hier gebruik ik een Hema kookpan (waarvan ik de handvatten heb gehaald natuurlijk) voor een 12 persoons-kapsel. Gaat super. Gewoon proberen dus!

Jacqueline

5

heel slim!!

En dan doe je de temperatuur en tijd zoals Glamour omschreef?
Of doe je het dan anders?

Oja, en gaat het kapsel ook gewoon goed uit de pan bij het storten?
Moet ik dan onderop nog even een bakpapiertje doen?

6

Ik doe niets anders dan wat ik met mijn overige pannen doe (van Wilton en PME). Gewoon wat cake-release (of oetker bakspray) en in de oven! Ik weet niet eens of het wat langer duurt dan normaal. Ik prik gewoon na een minuut of 25 en als 'ie gaar is dan gaat 'ie eruit, anders nog even wachten. Ook temperatuur houd ik hetzelfde.

Jacqueline

[move]---> bakken&vullen
(omdat het over bakken gaat)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs