1

Onderwerp: chocoladebescuit schijnt door de marsepein heen...Tips?

Ik heb nu een aantal keer een chocolade cake gebakken van de chocobiscuitmix van de shop. Smeer het af 1:1 botercreme maar helaas schijnt het door de marsepein heen....

Wat kan ik dan het beste doen? Dikkere laag marsepein ( vind ik persoonlijk niet lekker) Eerst een laagje fondant? 2x Afsmeren? iemand nog andere tips?

2

Re: chocoladebescuit schijnt door de marsepein heen...Tips?

Afsmeren, een tijd in de koelkast totdat de bc flink hard is en opnieuw afsmeren en pas bekleden als 'ie weer hard is!

Jacqueline

je afsmeer-creme, net zo donker maken als je kapsel :Y
mijn 'dotje hier'dotje daar' bruidstaart was een chocolat mudcake, ook afgesmeerd met chococreme en er scheen niets door

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Inderdaad, als ik een chocoladebiscuit maak of een chocolade vulling dan smeer ik altijd af met chocolade-botercreme.
Dat werkt perfect!

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

5

Ahhhhh  :grr:  hoe simpel kan het zijn! Ik heb me hier ook al tijden het hoofd over gebroken...   :/
Thanx!

6

haha goede tips, en hoe maak je chocolade botercreme? ik denk dat ik het wel kan vinden als ik ga zoeken maar ben lui en hoog zwanger  :lol:

gewoon wat cacao erdoor heen :Y ;)

groetjes Tirza     

8

Als je afsmeert met donkere botercreme zie je dat toch ook juist door je fondant/marsepein heen.
Als je bv een witte taart wil hebben, zie je toch nog steeds het donkere van de bc erdoorheen?

als je een donkere taart heb (chocoladebiscuit) en je hebt een wittige vulling, zie je dat kleursverschil doorschijnen. als je afsmeert met dezelfde kleur als de taart heeft schijnt er niets door.
zelfde verhaal wet een witte onderbroek die wel doorschijnt, maar een kleur die dezelfde kleur heeft als je huid niet  :Y

groetjes Tirza     

10

tipsytaartje schreef:

als je een donkere taart heb (chocoladebiscuit) en je hebt een wittige vulling, zie je dat kleursverschil doorschijnen. als je afsmeert met dezelfde kleur als de taart heeft schijnt er niets door.
zelfde verhaal wet een witte onderbroek die wel doorschijnt, maar een kleur die dezelfde kleur heeft als je huid niet  :Y

thanx daar kan ik wat mee!

11

maar als je je taart goed afsmeert met bc, dus 1 geheel ervan maakt, dan schijnt het toch ook niet door??

Groetjes, Dorothea.

12

maar meestal smeer ik niet zó dik af, dus zie je idd de lagen gewoon nog zitten. Anders wordt de afsmeerlaag volgens mij erg dik...

13

ga het eens proberen met donkere botercreme, klinkt ook heel logisch eigenlijk  :Y