1

Onderwerp: Welke en hoeveel fondant?

Ok, ik wil een eerste bestelling gaan doen in de webshop hier op de site.

Maar:

- welke fondant raden jullie aan?

- ik zie dat er starterspakketjes zijn met 250 gr gekleurde fondant, maar dat is dan denk ik alleen om de decoratie mee te doen en niet om een hele taart te bekleden?

- wat voor hoeveelheden zouden jullie mij aanraden voor een eerste bestelling?

- als ik blanke fondant koop en deze wil kleuren, wat voor kleurstof raden jullie me dan aan?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

2

Re: Welke en hoeveel fondant?

Hoi Mariekje,

Ik ben zelf begonnen met een 'starterspakket' fondant (1 kg wit met nog wat 250gr pakjes met kleurtjes.) Je kunt de kleuren onderling mengen en uiteraard ook met het wit om allerlei andere kleuren te maken.

Ik heb zelf twee soorten kleurstof: potjes van Wilton, is een beetje gedoe omdat je dat met een (schoon!!) cocktailprikkertje eruit moet halen, maar kleurt verder prima. Ook heb (knijp)flesjes van Americolors. Kleuren ook mooi, maar zijn -vind ik- makkelijker in gebruik.
Zwart en rood bestel ik trouwens altijd voorgekleurd, die krijg je zelf bijna niet voor elkaar.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Links in de balk staan tabellen.......daar zie je ook hoeveel fondant je nodig hebt om een taart van een bepaalde afmeting te bekleden........de fondant voor de versieringen komt daar dan idd nog bij.....

4

Om een hele taart van 25 cm te bekleden heb je van die kleur 500 gram nodig kwam ik achter..
Daarom had ik naast mijn starterspakketje nog een extra pakjee van 250 gram van de kleur die ik nodig had besteld.

Na het maken van de 1e taart heb ik nog wel een hoop over, ik denk dat je er 3 taarten uit zou kunnen halen,mits je die kleuren net nodig hebt  :D

5

Als eerste bestelling heb ik destijds gekozen voor 1 kg rolfondant marshmallow wit van funcakes. http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=4208
Bevalt me erg goed; het smaakt naar bubbelgum (erg zoet dus), maar kreeg lovende reacties en het is ideaal om een taart mee te bekleden; soepel en hardt niet uit. Ook erg goed te kleuren.

Boetseren heb ik nog niet geprobeerd (te warm), maar voor decoraties zoals strikken en vlindertjes gebruik ik Regalice fondant: soepel en uithardend. Met een klein beetje tylose blijft het helemaal goed in model.

Qua kleurstoffen heb ik tot dusver gewerkt met de Sugartint Droplet colours. Die zijn erg prettig in gebruik (en nu in de aanbieding in de webshop, omdat ze uit het assortiment gaan :s). Nadeel is dat er in die serie erg weinig keus is qua kleuren, dus onlangs heb ik Wilton Icing colors gekocht, maar nog niet uitgeprobeerd.

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!