1

Onderwerp: Fondant wordt niet rood

Ik snap er niks van, het fondant wordt niet rood.
Heeft iemand een idee hoe dat kan? Ik heb wit fondant en wilton red, ik heb een heel klein stukje fondant en tot nu toe al redelijk veel kleurstof gebruikt, maar toch blijft het een vreemde rozige kleur.
Is het ook die *(*#$*#$$@%@ warmte??!!
Of kan de kleurstof te 'oud' zijn?
Tot nu toe is het altijd prima gekleurd dus ik snap werkelijk niet hoe dit kan!
Please help!

"Het beste voor de mens is nog: eten en drinken en genieten van wat hij met veel zwoegen bereikt heeft..." (citaat uit de bijbel)

2

Re: Fondant wordt niet rood

met wilton lukt het ook niet, tenminste bij mij ;) Ik gebruik nu extra red van .... (verdorie nu ben ik de naam kwijt). Daar lukt het redelijk mee, maar het liefst koop ik voorgekleurd rood, net als zwart trouwens.

Veel liefs Rafaëla

3

Inderdaad, hier dezelfde ervaring als Rafaela, vooral fondant maar ook bij marsepein krijg je het niet echt rood. Je hebt er nu niets aan maar in de toekomst zou ik inderdaad zowel rood als zwart voorgekleurd kopen.

Groetjes, Conny

4

Ik krijg mijn marsepein/fondant wel rood. ik gebruik Red No Taste van Wilton. je moet er wel veel doorheen doen waardoor je marsepein/fondant een beetje slapjes wordt. Even 2 minuten in de koelkast leggen en het is weer goed.

er is wel een rood waarmee je echt rood krijgt. maar niet met die van wilton. misschien dat iemand anders er op kan komen? ik koop rood en zwart ook altijd voorgekleurd.

Groetjes Miranda

Ik gebruik ruby van sugarflair. Daar heb je ook veel van nodig hoor, want het wordt eerst roze.
Maar ik koop zwart en rood ook meestal voorgekleurd, het scheelt een hele hoop gedoe!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

7

Nou bedankt voor jullie reacties hoor, ik ga in het vervolg ook maar kant en klare rode fondant en m'pein kopen!
Nu is alles rood, zelfs een vlek in m'n shirt, maar de wk cc's worden alleen oranje:)
Bedankt voor jullie tips!

"Het beste voor de mens is nog: eten en drinken en genieten van wat hij met veel zwoegen bereikt heeft..." (citaat uit de bijbel)

nee hoor, kant en klaar is niet nodig!!

red extra van Sugarflair werkt als een trein!! heb je helemaal niet zo veel van nodig. ik heb mijn eerste potje in januari 2009 gekocht en hij is nu bijna leeg, en heb best wel wat rode taarten ermee gemaakt :Y
Direct na het kleuren even je bonk inpakken in een zakje, uurtje wegleggen, hij kleurt namelijk nog door.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

tipsytaartje schreef:

nee hoor, kant en klaar is niet nodig!!

red extra van Sugarflair werkt als een trein!! heb je helemaal niet zo veel van nodig. ik heb mijn eerste potje in januari 2009 gekocht en hij is nu bijna leeg, en heb best wel wat rode taarten ermee gemaakt :Y
Direct na het kleuren even je bonk inpakken in een zakje, uurtje wegleggen, hij kleurt namelijk nog door.

Dank je wel voor de tip. (ik las even mee)

10

Ik gebruik ook extra red van sugarflair. Werkt prima! En even door laten kleuren. Ik maak rood en zwart altijd een dag van tevoren. Dan is het de dag erna echt goed gekleurd.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me