1

Onderwerp: Welke vorm is het makkelijkst?

Hallo!

Ik wil als het warme weer iets is afgenomen mijn eerste taart gaan maken. Nu is mijn vraag: welke vorm is het makkelijkst om mee te starten? Een vierkant/rechthoek, een ronde vorm met een platte bovenkant of een bolletje? Ik zie met name op tegen het bekleden van de taart... Ik ben benieuwd naar jullie reactie!

2

Re: Welke vorm is het makkelijkst?

Zelf vind ik een bolletje het makkelijkst.
1. Bolletje
2. Ronde vorm
3. Vierkant/rechthoek
4. andere vormen.

zo heb ik ze het liefst... :)

3 Laatst bewerkt door Miss Pebble (10-07-2010 14:03)

Re: Welke vorm is het makkelijkst?

Een bolletje!

En als je per se een platte taart wilt, neem dan iets van 20/22/24/25 cm rond. Bij kleiner is het moeilijk de zijkanten netjes te krijgen, bij groter moet je die hele lap fondant heel op de taart zien te krijgen...

Enne, vooral de fondant niet te dun uitrollen! Al helemaal niet met dit weer, maar in het algemeen ook hoor: hoe dikker de laag fondant hoe makkelijker om het netjes om de taart te krijgen is. Als je meer ervaring hebt lukt het je vanzelf om ook een dunne lap netjes te krijgen (hoewel... met dit weer of als ik haast heb of bij een bruidstaart - doe ik nog altijd een dikkere laag ;)).

Persoonlijk vind ik de bloem- en hart vorm ook heel makkelijk te bekleden, makkelijker dan rond - maar daarover verschillen de meningen!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be