1

Onderwerp: Lemon Curd met??

Had al een topic geopend dat ik een lekkere combi zocht voor onze bruidstaart.

Nu lijkt lemon curd mij wel lekker, kan daar ook iets van vruchten doorheen?
Welke combi (buiten de koelkast!!) past goed bij Lemon Curd (kan iets van chocolade erbij?)

Help!

Jam Jam gimme some!

2

Re: Lemon Curd met??

Ik vind chocolade echt heel lekker in combinatie met lemoncurd!
Heb het ook wel eens met een laagje lemoncurd en dan een laag met verse aardbeien gemaakt...smaakt heel lekker fris

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

3

lemoncurd met , banketbakkersroom, kersen, mandarijn of andere citrusvruchten. Is altijd lekker fris!

4

Hoi even een vraagje? Als ik Lemon Curd (of andere jam) gebruik is dit dan in combinatie met een andere vulling (bv bc en Lemon Curd als 1 vulling)Of is dit een apparte laag vulling.

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

5

Ik gebruik het als jam om de cake mee in te smeren om daar vervolgens een laag met bv bc of vlaaivulling, room of wat dan ook erop te doen.

Of ik snij 3 lagen en besmeer de middelste laag met lemoncurd en vul alleen de andere 2 lagen.

Afsmeren met LC gaat trouwens ook prima.

6

Ik vind persoonlijk lemoncurd i.c.m. chocola niet lekker!
Ik vind er meer iets anders fruitigs of romigs beter bijpassen

7

Citroenkwark van Mona   :9 , mijn bestseller

Groet, Jolanda

8

jup mijnes ook :Y

9

Jol321 schreef:

Hoi Begrijp ik dat jij dus 1 laag kwark en 1 laag lemon curd doe  :rolleyes:
Of is dit samen 1 laag?

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

10

Ik ben ook benieuwd naar combinatie voor de lemon curd. Mijn zus wil voor haar dochtertje's taart graag iets fris/zuur en absoluut geen chocolade.

Ik heb dan maar citroenbavaroismix gekocht en dacht 1 laag citroenbavarois en 1 laag lemon curd (of in 3 lagen dan 2 lagen bavarois en 1 laag lemon curd). Zou dit een goed idee zijn?

Belgische webshop taartdecoratie en bakkerij grondstoffen - www.prettysweets.be

11

Het water loopt me al in de mond!!

Dus de onderste laag ipv jam die lemoncurd smeren? En dan de citroen kwark. Dat lijkt me wel wat! Lekker fris! Maar welke vruchtjes passen erbij? Normaal doe ik ook 3 lagen. Kan er nog een laag bij?

De chocolade laten we maar varen denk ik.

Jam Jam gimme some!

12 Laatst bewerkt door Jol321 (07-07-2010 21:43)

nikita14 schreef:
Jol321 schreef:

Hoi Begrijp ik dat jij dus 1 laag kwark en 1 laag lemon curd doe  :rolleyes:
Of is dit samen 1 laag?

Ik doe minimaal 2 lagen citroenkwark (vaak 3) en 1 laag lemoncurd. Deze lemoncurd smeer ik dun uit (alsof ik een boterham besmeer) en daarover heen doe ik een dun laagje botercreme, omdat ik deze combinatie net iets lekkerder vind. En ik trempreer ook nog met suikerwater met Limoncello (en als er geen alcohol in gewenst is met citroenaroma).

Ik ben een voorstander van vruchtjes maar ik gebruik geen vruchten bij deze combinatie.

Groet, Jolanda

13

Lemon curd met citroenkwark is inderdaad heerlijk, maar geen vulling voor buiten de koelkast :nooo

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

Marianne schreef:

Lemon curd met citroenkwark is inderdaad heerlijk, maar geen vulling voor buiten de koelkast :nooo

Ik vind vullingen voor buiten de koelkast ook veeeeeeeeeeel minder lekker  ;) . En zelfs merenque creme gaat bij mij in de koelkast, dan wordt de taart veel strakker. Uur van te voren op kamertemperatuur laten komen, en klaar.

Groet, Jolanda

15

Met een laagje Limoncellobotercreme Mmmmmmmm :9
Het water voor de mix vervangen voor limoncello (minimaal de helft)
en verder volgens het recept.
Het is heeeeeerlijk. 1 laag Lemoncurd - 1 laag limoncellobc en weer 1 laag lemoncurd. Yummie!

16

Frambozen lijken mij een goede combinatie met citroen. Beter dan aardbeien. Je zou een frambozenbotercreme kunnen maken. Geeft meteen ook een mooi kleurenresultaat bij het aansnijeden :9 .

17

Jol321 schreef:
Marianne schreef:

Ik vind vullingen voor buiten de koelkast ook veeeeeeeeeeel minder lekker  ;) . En zelfs merenque creme gaat bij mij in de koelkast, dan wordt de taart veel strakker. Uur van te voren op kamertemperatuur laten komen, en klaar.

Ja, maar ze had het over een bruidstaart en over "buiten de koelkast!", vandaar mijn reactie :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

18

Marianne schreef:

Ja, maar ze had het over een bruidstaart en over "buiten de koelkast!", vandaar mijn reactie :)

Oepsie, zover had ik niet gezocht  :o  (ik had beter moeten weten  :D )

Groet, Jolanda

19

STOM!! Ja het is voor buiten de koelkast, aangezien ik geen grote koelkast heb.

Hoe maak je frambozen botercreme?

Echt bedankt voor het meedenken!!

Jam Jam gimme some!

20

Hoe maak je dan frambozen botercreme??

Jam Jam gimme some!

21

zag nu pas je vraag. Heb hier een recept waar er aan 1420g botercreme (meringue in de verhouding 2:2:1 -suiker, boter, eiwit)50g frambozenmoes wordt toegevoegd.

Julia

22

Je kan ook gewoon de bcmix gebruiken en daar dan van patidess frambozensmaak toevoegen. Is ook erg lekker!

Groetjes, Marjan

23

julia23 schreef:

zag nu pas je vraag. Heb hier een recept waar er aan 1420g botercreme (meringue in de verhouding 2:2:1 -suiker, boter, eiwit)50g frambozenmoes wordt toegevoegd.

Julia

Ik snap er weinig van hahaha. Kan je het iets makkelijker uitleggen??

Patidess is natuurlijk erg makkelijk maar dan mis je het leuke kleurtje denk ik. Of ik moet de botercreme al een kleurtje geven......

Jam Jam gimme some!

24

Gewoon frambozen met de staafmixer mixen door een zeef en dan heb je fambozenmoes (zonder de pitten). En dat meng je dan door je botercreme. Heb het net gemaakt en het is lekker roze van kleur. En vind het ook heerlijk smaken.

25

Oh je bedoeld de botercreme bedenk ik net. Ja heb net een cake gebakken en afgesmeerd en ben niet meer de helderste. Nou het is een meringue botercreme maar in dat recept waar ik het over heb gebruiken ze niet de 1-2-3 verhouding maar even veel boter en suiker en de halve hoeveelheid eiwit.  Het is trouwens het zelfde recept als hier bij de recepten http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … meringue)/ 60g frambozenmoes is dus voor de bovengenoemde hoeveelheid botercreme.

Julia