1

Onderwerp: Mijn eerste taartje

Hallo allemaal,

Zojuist heb ik mijn eerste taartje gemaakt. Voor mijn moeders verjaardag. Ik ben niet helemaal tevreden, maar ik vond het wel het showen waard. Ik kreeg de marsepein niet egaal gekleurd en niet glad op de taart. De marsepeinen bloemetjes hadden dunner gekund en heb ik inmiddels met mijn vingertoppen glad gemaakt (dus na het nemen van de foto's). De taartdoos die ik heb blijkt te klein te zijn, dus nu staat de taart op een snijplank in de koelkast. De taart is gevuld met aardbeijenyoghurtbavarois en witte chocolade ganache en afgesmeerd met bc. Tips en adviezen zijn zeer welkom!

Groetjes, Petra

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UW4ZEA7I.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WKYUDH3L.jpg

ik zeg: TAART! :D

2

Re: Mijn eerste taartje

Strak bekleed! Ik dacht dat het groen zo hoorde, vind het wel een leuk effect geven! Je zou nog langer door kunnen kneden, ik merk wel dat de kleuren zich minder goed mengen met de marsepein nu het zo warm is buiten!

Goed gedaan voor je eerste taart!!

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

Leuk taartje hoor! Ik vind het effect van het marsepein ook leuk zo  :Y

4

Bedankt! :D

@ Fayalobi: Ik heb dan ook wel foto's genomen van de goede kant, die nog enigszins strak was...haha, in de andere kant zitten nog behoorlijk wat scheurtjes.  :rolleyes:

ik zeg: TAART! :D

:shh: niets zeggen. kleur hoort zo. ik vind hem leuk geworden.  :thumb:  :thumb:  Doorkneden wordt het vanzelf egaal, maar ik heb ook wel eens dat ik besluit voor marmereffect  ;) Gladder krijg je ze met een smoother, maar met dit weer merk ik ook dat als het eenmaal op de taart zit je beter het minst mogelijk  aan kan zitten ivm scheuren.

6

Ik vind 'm ook leuk geworden hoor en niet storend dat de kleur niet goed gemengd is. En blijven showen he, je kunt er veel van leren om hier feedback te krijgen!

"Het beste voor de mens is nog: eten en drinken en genieten van wat hij met veel zwoegen bereikt heeft..." (citaat uit de bijbel)