1

Onderwerp: [feedback] gezichtjes

http://94.100.118.143/1014900001-1014950000/1014941501-1014941600/1014941533_5_2-YL.jpeg

Gisteren heb ik het mannetje en vrouwtje gemaakt met copper kleurstof en blanke marsepein. Vandaag de 2 baby's gemaakt met blanke fondant en dezefde kleurstof maar de kleur pakt heel anders uit  :/ . Als je goed kijkt kan je het op de foto zien. Met marsepein vind ik het een ect huidskleurtje, de andere is wat rozer...
Gebruiken jullie altijd de marsepein of juist de fondant?

Re: [feedback] gezichtjes

Heb je blanke of witte marsepein gebuikt?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me logisch dat wanneer je voor de ene gezichtjes blanke marsepein gebuikt en voor de andere witte fondant er een kleurverschil optreedt. Simpelweg omdat de basiskleur anders is.

Heb je witte marsepein gebruikt dan weet ik niet waar het verschil vandaan kan komen. Misschien de hoeveelheid kleurstof?

3

:think: volgens mij schrijft ze erbij dat voor beide de blanke variant heeft gebruikt....

maar... heb je dezelfde verhoudingen gebruikt, je hebt niet perongeluk wat minder kleurstof in de fondant gebruikt of zo...?

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

chocotoetje schreef:

:think: volgens mij schrijft ze erbij dat voor beide de blanke variant heeft gebruikt....

maar... heb je dezelfde verhoudingen gebruikt, je hebt niet perongeluk wat minder kleurstof in de fondant gebruikt of zo...?

De verwarring is bij mij ontstaan, omdat volgens mij "blanke" fondant niet bestaat. Blanke marsepein daar in tegen wel.

5

Het is idd blanke marsepein en rolfrandant wit beide van funcakes .De fondant is ook niet spierwit, maar wel witter idd dan de marsepein.
De kleurstof had ik dezelfde hoeveelheid maar hij werd zo roze dat ik er steeds meer fondant bij moest doen (uiteindelijk 700 gram). Van de marsepein had ik alleen een bolletje waar ik 2 hoofdjes van kon maken  :think: .
Vandaar dat ik het verschil zo groot vond.

6 Laatst bewerkt door Annelies (09-07-2010 12:29)

Hoi Jolanda!
Marsepein kleurt anders op dan fondant, zoals je hebt gemerkt... :/
Kleine tip, wanneer je merkt dat er teveel kleurstof in fondant of marsepein zit, ga dan niet eindeloos wit toevoegen, want dan heb je aan het eind een heleboel van één kleur....

Neem liever een klein stukje van de felle kleur en doe daar wit bij. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

7

Ik vind ze alle vier erg leuk.
Het verschil in kleur vind ik niet heel groot.
Misschien in het echt wat meer....
En baby'tjes zijn vaak wat meer roze.

Groetjes Gerien

8

Annelies schreef:

Hoi Jolanda!
Marsepein kleurt anders op dan fondant, zoals je hebt gemerkt... :/
Kleine tip, wanneer je merkt dat er teveel kleurstof in fondant of marsepein zit, ga dan niet eindeloos wit toevoegen, want dan heb je aan het eind een heleboel van één kleur....

Neem liever een klein stukje van de felle kleur en doe daar wit bij. ;)

Ja das inderdaad slimmer, ik heb voor het komende jaar wel genoeg huidskleur nog  :D

In het echt zie je wel groter verschil maar dat is altijd lastig om op de foto te zetten  :s . Voortaan dan toch maar met marsepein kleuren.
Bedankt voor de reacties!