1

Onderwerp: Eerste taartje

Helaas was het een grote ramp.
Het was nog veel warmer dan verwacht en ik ontdekte een gigantisch mierenprobleem in onze keuken. Ze zaten óveral. Zelfs in de koelkast en in de vaatwasmachine. Helaas wisten ze ook in mijn (afgesloten!) zak met 1 kilo marsepein te komen, dat kon ik dus zo weggooien.
Ik had nog een klein beetje over en daarmee heb ik dan een puzzelplaatje + een rondje uitgestoken voor op de taart.
Rest is afgesmeerd met chocobotercreme en gevuld met bananenmousse. De toefjes zijn van wilton wipped icing, erg lekker, smaakt naar marshmellow fluff.

Na de mierenramp ontdekte ik ook dat de fondant die ik gebruikt had voor de witte achtergrond overal ging scheuren, erg jammer.

Maargoed, hij staat nu in de vriezer, en dan maar hopen dat hij in ieder geval nog lekker smaakt :)

http://i27.tinypic.com/281d10k.jpg

Ik had nog 1 vraagje, het puzzelen ging niet bepaald makkelijk met mijn aardappelschilmesje en keukenspul.. Wat voor tools zijn hier handig voor?

Tips+kritiek zijn zeker welkom :)

2

Re: Eerste taartje

Ik vind jouw eerste taartje er superleuk uitzien!!  :thumb:

3

Vind 'm ook erg leuk hoor  :thumb:

Ik gebruik gewoon zo'n afbreek-mesje ( hoop dat je weet wat ik bedoel ?!) die zijn superscherp.

vind het een erg leuke taart :Y

Het helpt echt heel erg goed om je mesje een beetje vet te maken, doormiddel van crisco of wanneer je dit niet hebt gewoon vast frituurvet. Dan werkt het echt een heel stuk makkelijker
Hoop dat je hier wat mee kunt

groetjes sjaan

Ik vind het een heel leuk taartje.

Ik gebruik in plaats van crisco, Alpro soja boter voor op brood. Dit is ook een plantaardige vet en vind ik persoonlijk beter werken dan vast frituurvet.
En als mesje gebruik ik een papier hobby mesje. Dit heeft een fijn puntje en is heel scherp.

Succes met het volgende puzzeltaartje.

if your kitchen isn't messy, your not really busy
www.keukenknutsels.nl

6

Hij is ondanks alle tegenslag toch mooi geworden hoor, ben benieuwd naar de volgende !

Groetjes, Conny