1

Onderwerp: Chocolade botercreme met cacaoboter?

Mijn moeder had als 'verrassing' een pakje cacaoboter voor me meegenomen. (De plus bij ons in de buurt heeft echt alleen standaard standaard assortiment... zucht.)

Nu wil ik dus een taart maken met 1 laagje banaan en 1 laagje choco botercreme. Maar kan ik die botercreme ook maken met die cacaoboter?

2

Re: Chocolade botercreme met cacaoboter?

Niemand?
Ik wil de taart graag morgen maken..

3

ik heb geen idee, maar ik zou zeggen gooi het in de mixer en kijk wat er gebeurd... als het niet lukt kun je altijd nog gewoon botercreme met chocopasta of gesmolten chocolade doen toch?

4

Daar heb je ook eigenlijk helemaal gelijk in, haha. :)

5

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cacaoboter

Ook van 1 of andere website geplukt over chocolade. (chocolate-dreams) Cacaoboter heeft als voordeel dat het goed heet kan worden (200 graden) zonder te verbranden. Daarnaast voegt het geen geur of smaak af, waardoor de smaken van de ingrediënten optimaal tot hun recht komen.

Succes!

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

6

Ik heb al eens botercreme gemaakt met die chocoboter en dat ging perfect.

Christine.

7

Dreequiljam,

Ik denk dat mijn cacaoboter dan niet 'echte' cacaoboter is maar meer chocoladeboter? Er staat wel cacaoboter op maar het is gewoon bruin en smaakt naar chocolade...

8

oooh dan zal het vast wel goedkomen!! :Y

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

9

Het klinkt heerlijk!!!

Waar heeft je moeder cacaoboter gehaald. Ik wil het ook proberen.... :9  :9

10 Laatst bewerkt door Gabriella (08-07-2010 17:11)

Ik heb bij AH gekeken, maar kon niks vinden....

11

Ik heb het net geprobeerd en het was idd héél erg lekker :)

Heb de hele taart ermee afgesmeerd (Tot overmaat van ramp bleken we een mierenprobleem te hebben en waren de mieren op de een of andere manier in de afgesloten zak met marsepein gekomen.. Toch nog geluk bij een ongeluk dan, want de chocobotercreme is erg lekker om te eten en ziet er ook leuk uit.) en hij smaakt erg goed. Je kan hem zelfs kleuren, alleen worden de kleuren dan natuurlijk een tintje donkerder.

Gabriella, de AH bij ons heeft het wel, het zijn gewoon kuipjes met 'chocoboter' erop. En binnenin zit gewoon een blok boter.

12

C1000 heeft het bij ons ook :Y

13

ik heb ook mbc gemaakt met cacoaboter en is heerlijk...

Cakesbyme...

14

Ja dames bij C1000 en dit zogenaamde boter is er al jarennnnnnnnn  :Y  :thumb:

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

o, dit wil ik ook proberen. ga kijken bij onze supermarkten

16

Ligt dat bij de normale boter??  :/

17

choba heet het....wit met blauw kuipje

kijk op www.carola-taartjes.hyves.nl voor mijn taartjes...
en bij deze iedereen bedankt voor de inspiratie en ideeen!

ooohhh de ouderwetse choco boter...die at ik vroeger op brood als beleg...(en zo oud ben ik nog niet hoor ;)  )en is idd een heel goed idee als vulling, die ga ik dus ook even opsnorren hier...

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

19

doen jullie dat door de bc-mix?

Groetjes, Dorothea.

20

Dot schreef:

doen jullie dat door de bc-mix?

Ben hier ook erg benieuwd naar.

Vervang je de gewone boter door choco boter, en dan toevoegen aan de mix?

Is dat niet choba wat je hebt?
Volgens mij kun je gewoon daar mee afsmeren hoor, hoef je niet nog helemaal bc staan te mixen :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

22

Ja klopt die choba.

Afsmeren kan er inderdaad mee, maar wil graag toeven spuiten op cc's. Vandaar dus de vraag of ik het bij de bc mix kan voegen in plaats van gewone boter.

23 Laatst bewerkt door Suikertaartjes-Suuz (15-07-2010 11:34)

Ik zou het dan bij meringue bc mengen, veel lekkerder!!

Je kunt trouwens ook een flinke klodder ganache door MBC gooien, ook erg heerlijk :)

Of gewoon de choba loskloppen met een klein beetje slagroom, en dan in een spuitzakje!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/