1 Laatst bewerkt door Jultie (08-07-2010 17:11)

Onderwerp: Puzzelplaatje niet af: hoe bewaren?

Ik heb al gezocht, maar geen antwoord kunnen vinden.

Vandaag ben ik flink druk geweest met mijn 1e puzzelplaatje. Gemaakt op een insteekhoesje waar ik nog een stukje huishoudfolie op had gelegd. Alle marspeinen stukjes zijn gepuzzeld en tot zover gaat het goed. Ik had mijn vriend namelijk een "Oranje" taart beloofd als "we" in de finale kwamen en ja, belofte maakt schuld, dus zondag moet ie klaar zijn.  :D

Het is de leeuw van oranje met een spandoekje en er moeten nog wat lijntjes worden opgetekend (oogjes, snorharen etc). Dat wil ik niet meer vandaag doen wegens geen tijd. (Morgenavond zou evt. wel kunnen)

Ik heb het hele plaatje in de huishoudfolie gevouwen en het ligt nu op een bord in de magnetron (= veilige plek), maar waar kan ik hem nu het beste bewaren tot zaterdag?

Kan het in de diepvries en kan ik dan later nog de lijntjes tekenen of moeten de lijntjes eerst voor het evt. vriezen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!  :)

~ Never waste a good crisis... ~

Re: Puzzelplaatje niet af: hoe bewaren?

Ik heb 2 puzzeltaarten gemaakt, en bij beiden had ik hetzelfde probleem.
Ik puzzelde Dora. Wanneer ik niet  verder doen, deed ik Dora in een luchtdik zakje en legde haar in de groentela in de koelkast.
Ging hartstikke goed. 1x gehad dat ze wat ging zweten, maar dan liet ik haar even met rust en kwam het allemaal weer goed.
Werkte voor mij prima, de taarten zagen er prachtig uit !

Succes !

Een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd !

3

als hij veilig is in de magnetron kan hij daar gewoon blijven.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

4

De magnetron is heel veilig.  :Y  Hij kan ook niet per ongeluk aan, hij kan alleen aan direct nadat je het deurtje hebt gesloten.
Dan laat ik mijn leeuw daar lekker liggen tot ik ermee verder kan.

Bedankt voor jullie tips.

5

Ik heb mijn puzzelplaatje in een luchtdichte bak in de kelderkast neergezet.. is ook een koele donkere plek..
helemaal goed gegaan..

6

ik zou hem ekker laten liggen waar hij ligt, alleen op letten dat hij niet te zacht wordt verder kan het geen kwaad hoor

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

7

als je hem langer moet bewaren in de vrieser

8

Over de insteekhoes nog een insteekhoes overheel halen en in een opbergdoosje stoppen en op de kast

Risico van een gemolten puzzelplaatje die je bij een magnetron hebt zul je op de kast niet hebben... :)

9

Pie&Cake schreef:

Risico van een gemolten puzzelplaatje die je bij een magnetron hebt zul je op de kast niet hebben... :)

Uhm.. ik heb 2 katten en geen hoge kast... Wel een magnetron die ik wel kan bedienen en zij niet. ;)

Inmiddels ligt mijn puzzelplaatje in de vriezer, hij is af genoeg. Ik wilde nog lijntjes trekken, maar wegens gebrek aan materiaal cq ervaring heb ik het maar gelaten zoals het is.

Morgen de taart afmaken... nog MMF oranje kleuren, snijden, vullen, bekleden etc. en om een uur of 12 (kuch) bij mijn zwager en schoonzus staan met taart. Misschien de wekker maar vroeg zetten. ;)