1

Onderwerp: HELP! bruidscupcakes met toefje..botercreme smelt met warm weer!!

Hallo allemaal

Ik heb een dringende vraag en ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik moet over 3 weken 125 cupcakes maken voor een bruiloft. Deze staan ongeveer een half uur buiten, maar stel dat het weer 28 graden is, ben ik bang dat het botercreme toefje wat de bruid zo leuk vind gaat smelten!.

Heeft iemand een tip of ik iets door de botercreme van de webshop kan doen (crisco)
En anders een recept wat redelijk stevig blijft? :s

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groetjes safiya

2

Re: HELP! bruidscupcakes met toefje..botercreme smelt met warm weer!!

Kan geen kwaad. Ik heb vorige week donderdag 150 met toef (creme van mix) gemaakt en toen was het ook 30 graden. Zagen er nog prima uit.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=104641

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

oh bedankt

die zagen er leuk uit zeg!!

Is het dan beter om ze een dag van tevoren op te spuiten en in de keolkast te zetten of om ze diezalfde ochtend nog te maken en mee te nemen?

4

Ik heb ze de avond van te voren allemaal opgespoten en toen idd de koeling in. Daarna 30 min in de auto (gewoon airco aan, verder niets bijzonders) en toen op locatie opgebouwd. Ze hebben bijna 2 uur gestaan voordat ze gegeten werden. Vanuit de koeling vind ik ze persoonlijk niet lekker. De creme moet echt lekker zacht zijn. Succes!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Als je de mix van de shop gebruikt, misschien iets minder water toevoegen, worden ze iets steviger.

groeten Annemieke
Cake It

6

Ik heb ze ook gemaakt maar dan de merengue creme persoonlijk vind ik die veel lekkerder en steviger met dit weer  :thumb: