1

Onderwerp: hellup spoedje!!!! taart erg aan het zweten

Vanochtend mijn 3d uit de vriezer en in de koele kelder om te ontdooien. Haal ik hem net uit de kelder is deze echt heel erg aan het zweten.. Snel terug in de koelkas waar nu inmiddels plaats is , maar het wordt echt niet beter wat nu?????????

Groetjes Nathalie

2

Re: hellup spoedje!!!! taart erg aan het zweten

Euhm... vrij logisch toch dat taart uit de vriezer die niet gelijk in de koelkast gaat gaat "zweten", dit is condens door het temperatuurverschil.

Altijd er voor zorgen dat je rustig ontdooid, dus van vriezer naar koelkast, een dag van te voren, en dan de laatste 2 uur of zo op laten drogen buiten de koelkast. Bij dit weer zou een ventilator er op dan geen kwaad kunnen :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

ja weet het maar mn koelkast stond al propvol met wat er echt niet uit kon...... en mn kelder is altijd erg koel/koud. maar wat moet ik nu nog doen...in de koelkast laten? heb hem om half 7 nodig

Groetjes Nathalie

4

Om half 7 nodig en vanochtend er pas uit? Da's laat....
Ik heb morgen een taart nodig, die gaat echt vanmiddag al uit de vriezer hoor.

En ja, ik zou hem in de koelkast laten, rond 17:00 uur er dan uit en in de tussentijd een ventilator opzoeken :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

ok bedankt het is maar een klein 3 d`tje vandaar vanochtend pas. de 2 ventilatoren staan al klaar voor gebruik. ondanks mijn domme actie toch bedankt voor de hulp

Groetjes Nathalie