1

Onderwerp: fondant te zoet

Hallo

Ik heb al inmiddels 2 taarten gefabriceerd, maar mijn man vindt ze op zich wel lekker maar de fondant veelste zoet. Ik heb de fondant van Regalice.
Marsepein vind ik niet zo lekker. Zijn er nog andere fondants die minder zoet zijn bijv marshmallow of vanille smaak of eventueel van een ander merk?
Of kan ik het beste de vulling minder zoet maken?
Anders moet mijn man maar de fondant laten liggen. :)

Groetjes Alice

Re: fondant te zoet

Marshmallowfondant is ook heel zoet, maar smaakt wel anders, vind het zelf wel lekkerder dan gewone fondant.
Je kunt de vulling wat frisser maken, bijvoorbeeld met lemon curd, vers fruit, jam. Maar deze taarten zijn gewoon erg zoet, misschien kun je dan inderdaad maar het beste gewoon de fondant niet opeten :)
Als je de zoekfunctie gebruikt, bijvoorbeeld met de woorden 'fondant te zoet' in de rubriek 'bekleden' vind je vast nog meer info  :Y

'I love it when a cake comes together'

3

Dankjewel voor je reactie.
Dan ga ik eens marshmallowfondant bestellen. Deze kun je ook heel goed kleuren met kleurgel?
Vulling met lemon curd is ook een heel goed idee.
De zoekfunctie ga ik ook gelijk gebruiken. Ik hoop hiermee nog meer info te krijgen.

4

je kan marshmellowfondant ook zelf maken... kijk maar bij recepten... ik ga ook zelf maken vandaag ... ben benieuwd of het gaat lukken

Happiness is a CAKE!!

5

tuurlijk lukt dat. niet te snel met je hand gaan kneden, en liefst 1hand vrijhouden anders wordt het wel echt een enorme zooi.

@ Alice: tis wat lekkertaartje zegt; voor mensen die niet zo van de zoete zijn; alleen maar frisse vullingen gebruiken, citroenbavarois, limoenbavarois, aardbeien, allemaal combineren met lemoncurd, heerlijk!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...