1 Laatst bewerkt door carol (08-07-2010 12:41)

Onderwerp: noodgeval- na ontdooien -help-wie weet raad

hallo allemaal,zit met een heel groot probleem,,een hello kitty tasje gemaakt-in de vriezer gedaan-ondooid in koelkast vannacht-moet nu de laatste dingetjes doen-staat nu te zweten en zakt in wie o wie weet raad en kan me helpen -bekleed met marsmellow en gewone fondant ,wie weet raad.
    Carla

2

Re: noodgeval- na ontdooien -help-wie weet raad

hallo... ik kan je niet echt helpen, ik hoop dat een ander je kan helpen!
ik heb je gemeld want je staat verkeerd... ik denk dat je zo gemoved wordt.

wel heeel veel succes!

3

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

misschien is de overgang van je koude koelkast naar de warme keuken te hoog ?
ik zet meestal de koelkast steeds wat warmer zelfs wel eens uit op het ;laatst.. misschien kun je er een ventilator op zetten ??
is hij al wel helemaal dooi?

sterkte! is het voor een opdracht ?

5

ja helaas is het een opdracht,anders was het geen ramp en heb hier geen ventilator ,

6

nou heb nog een kapsel in de vriezer voor nood ga maar snel een nieuwe maken ,dit ziet er niet uit en hoop dat iemand de oorzaak weet zodat het me geen tweede keer gebeurd,heb het dus vannacht in plastic(pendaalemmerzak)in de koelkast laten ontdooien en vanmiddag eruit gehaald en toen begon het ,en ik heb en koelhuis ,het is hier in huis 23 graden dus niet heet ofzo,ik zie gewoon het fondant eraf zakken en het plakt ook ,lijkt wel kauwgom snap er helemaal niks van .
    alvast bedankt voor ieder tip Carla

7

Misschien dat de taart zijn vocht niet goed kwijt kon, doordat je in een plastic pedaalemmerzak hebt ontdooit. Volgende keer een kartonnen taartdoos proberen?

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

8

Owwww, inderdaad, geen plastic eromheen ;)

Inderdaad in een taartdoos, of als je geen andere sterk-ruikende producten in de koelkast hebt staan kan het ook nog zonder iets eromheen...

Succes!

9

Ik denk dat ik hetzelfde probleem had afgelopen weekend. Ik had de gedecoreerde taart in een (plastic) taartdoos van de vriezer in de koelkast gezet. Wel de deksel op een kiertje gezet, maar dat was blijkbaar niet genoeg, hij smolt onder m'n handen weg........, was m'n eerste taart, balen!

We hebben er lekker van gegeten, maar volgende keer ga ik ook een kartonnen doos gebruiken. hoop dat dat het verschil maakt!

10

Ik hoorde zaterdagmiddag nog de tip om suikerklontjes erbij te leggen............die trekken ook extra vocht van je taart weg  :Y

11

tja... het vocht moet wel weg kunnen inderdaad. Geen plasticzak gebruiken, maar een taartdoos en idd. een paar suikerklontjes erin leggen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

12

Als ie inzakt is er ook iets mis met de binnenkant, anders is volgens mij alleen de buitenkant nat.
Waar heb je mee gevuld en afgesmeerd?

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

13

wat ook belangrijk is is dat hij 24 uur in je koelkast moet blijven voordat je hem eruit haalt, hij was wwarschijnlijk nog niet totaal ontdooit.

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

14

allemaal bedankt voor jullie reaktie,en heb net bedacht dat ik een schriftje koop en alle tips ,ook van de andere daar mooi in ga op schrijven een soort ehbo voor taarten iederéén alvast fijn weekend,de mijne begint altijd op donderdagmiddag vandaar.
  taartgroetjes Carla