1

Onderwerp: Vervoer

Is 4 hoog goed te vervoeren, moet nl vrijdag een bruidstaart een kleine 50 km vervoeren.
Ik heb me al een kist laten maken waar ijsblokken inkomen (want met die hitte die weer aan komt), heb ook airco in de wagen!!!
Maar zou het goed te doen zijn....ik lees hier soms dat ze 5 hoog moeiteloos vervoeren maarja als je dat nog nooit gedaan dacht kan ik even navragen....ook ivm. het warme weer :s

Vele en lieve groetjes Nicole

2

Re: Vervoer

Alé niemand....de voetbal is toch gedaan :lol:  :lol:  :lol:

Vele en lieve groetjes Nicole

3

Ik heb het nog nooit gedaan, vervoer ze altijd los en stapel ze op op locatie... Heb wel gelezen in meerdere boeken dat ze 'm stutten door 1 lange "stok" door de taarten te doen voor extra stevigheid en je lagen vast te plakken met icing.
hoop dat je er wat aan hebt! succes!

groetjes,
Marije

4

Nog nooit 4 hoog vervoerd.. 3 hoog vervoer ik zonder problemen..

Ik denk dat als je heel goed stut (wat ik bij jou wel geloof) dat je er best mee kan rijden..

5

ik ben met 5 hoog de duinen over gereden in een jeep (nou ja, iemand anders reed, ik hield de taart vast) en dat ging prima, tot aan de duinen stond ie gewoon in mijn kofferbak en moest ik eerst de wijk uit met veel hobbels. Zelfs de topper (eiffeltoren) had ik er op staan. Dus als je goed gestapeld hebt moet dat geen probleem zijn  :D .

groetjes!

6

Heb het nu ook al 2 keer gedaan, ging goed. Veel houten dowels gebruikt om te stutten, kartonnetjes op, tussen en onder de taart 'geplakt' met botercreme, geen stok in het midden (dat heb ik 1 keer geprobeerd maar dat vond ik zo zenuwslopend, dat je dat gat precies in het midden moest doen en zo..).
Verder zorgen dat het niet te warm wordt maar daar heb je wel op gelet lees ik.
Wel spannend en ik moet wel eerlijk zeggen dat ik iemand achterin had om het zaakje in de gaten te houden, maar die heeft niet in hoeven grijpen!
Succes hoor Nicole!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

Als je zo hoog vervoert, wordt de taart dan niet erg zwaar om te tillen?

Ik zelf stapel tot nu toe op locatie, maar dan moet ik vaak ook terplaatse de afwerkrandjes nog maken en dat vind ik eigenlijk niet zo prettig. Maar ben dus bang als ik alles al 'thuis' stapel dat de taart te zwaar wordt om te tillen.

Of tillen jullie de taart nooit alleen? Vragen jullie hulp op locatie?

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

8 Laatst bewerkt door kokkie (08-07-2010 12:57)

ssabinee schreef:

Als je zo hoog vervoert, wordt de taart dan niet erg zwaar om te tillen?

Ik zelf stapel tot nu toe op locatie, maar dan moet ik vaak ook terplaatse de afwerkrandjes nog maken en dat vind ik eigenlijk niet zo prettig. Maar ben dus bang als ik alles al 'thuis' stapel dat de taart te zwaar wordt om te tillen.

Of tillen jullie de taart nooit alleen? Vragen jullie hulp op locatie?

Ja dat is wel een minpuntje ja... Zeker als de onderste bijvoorbeeld 40 cm is, dan heb je allemaal van die grote taarten en dat is bij elkaar een heel gewicht. Ik vraag dan inderdaad hulp, of nog liever een karretje, hebben ze ook vaak op feestlocaties, hoe heet zo'n ding, een serveerwagentje?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...