Re: Brigadeiro oftewel een heerlijke brasiliaans snoepje/bonbonnetje
ander merk gecondenseerde melk zou je ook kunnen proberen volgens mij moet dat gewoon kunnen.
Liefs,
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Brigadeiro oftewel een heerlijke brasiliaans snoepje/bonbonnetje
ander merk gecondenseerde melk zou je ook kunnen proberen volgens mij moet dat gewoon kunnen.
Liefs,
Hallo ik maak de brigadeiro ook heel vaker met verjaardag"s van mij kinderen e de kokos balletjes zij lekker ook .
Gister ook gemaakt, althans geprobeerd.
Bij mij werden het geen mooie rondjes, het bleef hoe goed ik ook rolde meer een schijf....
Misschien toch niet lang genoeg geroerd op een laag vuurtje?
Het moet echt stroperig van de houten lepel aflopen voordat het klaar is.
Liefs,
uuuhhhh, hoe blijven bij jullie de hageltjes plakken?
ik heb mooie droge ronde balletjes die niet meer plakken. heb ze alweer in de magnetron gezet maar helaas
Beetje water? Eetbare lijm?
Ik wil deze ook nog eens uitproberen. Lijkt me leuk voor als je visite krijgt.
mmmm, gebruikt iedereen nog iets om ze te laten plakken????
Heb ze net gemaakt!!!
Jeetje wat is dit lekker zeg!!!
En voor het eerst dat ik iets maak en dat het dan ook echt op de fotoos lijkt hahahaha
groetjes
Caroline
uuuhhhh, hoe blijven bij jullie de hageltjes plakken?
ik heb mooie droge ronde balletjes die niet meer plakken. heb ze alweer in de magnetron gezet maar helaas
Je moet ze als je ze net kan aanpakken qua warmte gelijk rollen en door de hagelslag rollen.
Zo blijven de meeste hageltjes plakken.
Dit doe ik altijd heb het van mijn familie zo geleerd.
Groetjes,
Cabi
Ga het ook proberen heb nu een aantal keer oreo bolletjes gemaakt ook van de site hier en daar zijn ze hier allemaal erg fan van maar ik ga eens kijken of ik ook van die melk kan vinden en dan proberen! Hoeveel bolletjes krijg je uit 1 keer het recept? En waar vind ik die mooie papiertjes? Bedankt
Heb ze ook gemaakt tis erg lekker maar krijg er geen bolletjes van gerold het plakt vreselijk.. nu heb ik het zelfs even in de vriezer gezet.. of stijf teworden maar helpt niks.. ik heb geroert en het begon zelf een beetje tekoken toen vuur lager gezet, en het was ook erg stroperig.. wat doe ik verkeerd.. als het zo niet lukt denk ik dat ik het maar weg doe en de volgende keer weer eens probeer... jammer!
Ze lijken me heerlijk. ik ben benieuw of iemand het nog met cocosmelk heeft geprobeerd en hoe dit is uitgepakt.
Moet je echt met een houten lepel roeren of kan het ook een kunstof spatel oid zijn?
Hallo!!
Dit lijkt me heerlijk!!! Maar als je nu es een scheutje rum er doorheen mengt...hoe smaakt ie dan?
Of kan dat niet bij dit recept, misschien wordt het dan te kleverig??
Heeft iemand dit al geprobeert??
Groets!!
Als het goed is hebben wij email contact gehad Kyrabella
Volgens mijn brasiliaanse familie is de houtenlepel een must maar waarom precies ?
Rum zou je kunnen proberen maar of het recept dan nog lukt is gewoon een kwestie van proberen
klinkt heerlijk en zien er heerlijk uit.
ga ik zeker is proberen
Klopt wij hebben mail contact gehad heb nog geen tweede keer geprobeerd maar de eerste mislukte terwijl ik het gedaan heb zoals het er stond.. Ga het nog wel proberen ik deed het ook met een houten lepel!
Ik kan nergens in de supermarkt de gecondenseerde melk vinden
Heb wel cocosmelk gehaald dus ga dat deze week eens proberen, ik laat weten hoe dat uitpakt!
De houten lepels heb ik in huis gehaald
@Leonie bijna elke supermarkt die ik ken heeft gecondenseerde melk.
Alleen bij de lidl en de aldi heb ik het nog nooit gezien.
Ik heb meestal fries meisje en die koop ik bij de AH, Jumbo, Plus etc.
Staat meestal bij het suiker,melk pad.
Groetjes,
Cabi
Ik heb me suf gezocht bij de gewone melk en bij de kokosmelk!! Bedankt!
ik had ze laatst gemaakt maar na het rollen, zakten ze helemaal uit.
Toen weer op laten stijven, maar dat hielp ook niet.
Het bleef gewoon een platte bedoeling.Heb ik nou iets verkeerd gedaan?
bij mij hetzelfde.
krijg ze maar niet rond.
Ze lijken me heerlijk maar zit net als jullie ook wat aan mn lijn te denken ...
Maar alles wat hier gemaakt wordt ........is zo lekker en vooral met chocolade
En is ook wel ideaal voor kinderfeestje van de jongste kleindochter as September maar ga ze voor die tijd nog even maken en ben dan benieuwd naar reactie,s ........
Maar krijg je zoveel bolletjes van 1 lepel boter enz ....
Dus graag even antwoordt van je AUB ...
had vernomen dat je ong 20 brigadero's krijgt van 1 recept
Bij de supermarkten staat de gecondenceerde melk vaak bij de houdbare melk producten. ik heb het gekocht van het merk friese vlag!
Wilde het laatst ook weer proberen( de eerste keer mislukte ) maar toen was de melk hier uitverkocht!
Heb het net gemaakt en lijkt goed te gaan qwa dikte ...maar ik heb geen hagelslag thuis wel vlokken .....En ik heb het effe geprobeerd met dadels en was ook jammie of moet ze rolen door cacao???
cacao ipv hagelslag kan ook, en vlokken zal ook wel lekker zijn!
en wat bedoel je met dadels? heb je die er door gedaan?
Dit ziet er inderdaad lekker uit
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Brigadeiro oftewel een heerlijke brasiliaans snoepje/bonbonnetje