1

Onderwerp: Houdbaarheid bavaroise

Hallo,

Wie kan mij advies geven ? 
Ik maak een taart voor as zondag, nu vraag ik me af hoelang van te voren ik de bavaroise (met poedermix) kan klaarmaken ?
Ik wil as vrijdagavond de biscuit bakken en dan zaterdag (of vrijdagavond laat) vullen en bekleden..... (afhankelijk van jullie antwoord  :think: )

Ik hoop dat iemand me kan adviseren !!

Groetjes Wendy

2

Re: Houdbaarheid bavaroise

Geen idee maar je staat hier wel verkeerd. Het gaat over vullen dus had je daar moeten staan. Ik meld het even en dan word je verplaatst.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Graag even titels & omschrijvingen lezen vóórdat je een topic plaatst.

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Dat kan goed hoor!

Ik houd de houdbaarheidsdatum van het product na openen aan. Dus: op een pak melk staat dat het tot drie dagen na openen gebruikt mag worden. Slagroom is ook zuivel, dus die gaat bij mij ook drie dagen mee.
Vrijdag maken en zondag eten kan dus prima. Ik zou de taart vrijdagavond nog vullen en afsmeren en 'm dan zó in de koelkast zetten. Dan is-e zaterdag goed koud en stevig voor het bekleden en decoreren!

Ik raad mijn klanten alleen af de taart dan nog in te vriezen. Slagroom is al twee dagen oud en met vriezen/ontdooien komt daar een dag bij... dan zit je echt wel aan de max.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

Bedankt ! Dan ga ik morgen aan de slag !
T is een cadeau dus dan moet het echt wel perfect zijn allemaal  :Y

6

hier  nog iemand die bavaroisemix gebruikt.
het kan wel... maar bavaroise wordt stevig dus lastig uit te smeren voor vulling..

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

7

Ow, ook als je het snel na het mixen doet al ?
Wat raadt je aan ?