Onderwerp: cupcakes zakken
Vraagje hoe kan het dan mijn cupcakes er super mooi uitkomen en 10 min er maar de helft van over is
snap er niks van!!!!!!!!Heb siliconenbakvorm laat ik ze netjes in staan...Dussss????????????
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » cupcakes zakken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Vraagje hoe kan het dan mijn cupcakes er super mooi uitkomen en 10 min er maar de helft van over is
snap er niks van!!!!!!!!Heb siliconenbakvorm laat ik ze netjes in staan...Dussss????????????
Misschien zijn ze nog niet gaar? Welk recept gebruik je?
Heb je niet stiekem de helft opgegeten.
hahaha nee hoor hahah,maar zijn wel gaar en heb de cupcakes mix van de leukstetaarten.nl dus moet ik ze in de oven laten staan ofzo?????
Daar ging het bij mij super mee! Ik had alleen wel meer gebruikt dat op de verpakking staat, mss zou het daar aan kunnen liggen?
Ik heb ook de mix uit de shop en heb net van 500 gram mix 24 cakejes gebakken en ze zien er na een uur nog steeds goed uit.
Geen idee dus wat er fout gaat bij je. Ik haal ze ook gewoon uit de oven als ze klaar zijn. Doe ze wel langer dan 18 min.
Ik heb ook de mix en haal er ong 27 uit.ik bak ze op 190* 20 minuten.En ze zijn me daar toch een partij lekker.
Ik gebruik de mix ook en geen problemen ermee..bevalt me juist super. Mijn ervaring is dat cake inzakt als je het te vroeg uit de oven haalt en dus nog niet gaar is. Gebruik je een oven thermometer? en hoe test je of ze gaar zijn?
ik test ze doormiddel van een sate prikker net als bij de taarten maar wat bedoel je met ''meer;; gebruiken meer mix of????Welke verhouding gebruiken jullie dan????Zijn wel lekker geworden hoor hahah
Ik gebruik 500 gr. mix5 eireren en 250 gr. boter.En 20 min.in de elecktrische oven.
Ga het maar weer proberen zo!!!!!!
Snap er echt helemaal niks van 2de ''lading''weer mislukt hoog in de oven nu zelfs 20 min gedaan,laten afkoelen in de oven en pppfffffff zakten weer in met taarten heb ik hier geen last van!!!!!!!HHEEEELLLLPPPP
mix je het beslag wel lang genoeg ?
een hier altijd een minuut of 10
mix je het beslag wel lang genoeg ?
een hier altijd een minuut of 10
cc's hoef je niet zo lang te mixen, minuut of 4 op de laagste stand..
Verder geen idee over t inzakken, nog nooit gehad..
zou denken dat ze dus niet gaar zijn..
Ik weet wel dat een silliconen bakvorm de warmte anders geleid dan een gewoon bakblik.
Heb je toevallig een gewoon bakblik,die eventueel kan lenen van iemand anders.
En bak je in een electrische oven of in een heteluchtoven?
Want bij mij lukken ze hartstikke goed in de elecktrische en minder in de hetelucht.
Bij mij in de hetelucht gaat het prima. Haal ze wel gelijk uit de oven, gelijk uit de silicone vorm nadat ik ze even plat gedrukt heb met een broodplank en daarna dek ik ze altijd af met een schone doek.
Misschien mix je juist te lang. Daardoor komt er veel lucht in je beslag en lijkt het lekker veel. Na het bakken ontsnapt de lucht weer en zakken je cupcakes weer in. Ik heb dat weleens gehad bij een gewone cake.
Echt niet langer mixen dan op de zak staat dus.
Bij mij in de hetelucht gaat het prima. Haal ze wel gelijk uit de oven, gelijk uit de silicone vorm nadat ik ze even plat gedrukt heb met een broodplank en daarna dek ik ze altijd af met een schone doek.
Ik denk ook dat het aan mij heteluchtoven ligt.
Ik heb zo'n combi,maar ik heb alleen boven warmte volgens mij.Ik zie bovenin leidingen lopen en niet aan de onderkant.Als ik ze daar in bak zijn ze aan de onderkant,lijkt wel,niet gaar en zijn dan vettig.
Terwijl ik dat niet heb in mijn elecktrische.
Heteluchtoven en ik laat ze afkoelen in de vorm ga dus maar de volgende keer even buiten de vorm koelen en kijken of iemand een ''harde'' bakvorm heeft moet toch een keer lukken en ze zijn echt gaar en mix max 4 min,,,,en ik zal de volgende keer roomboter gebruiken misschien maakt dat ook een verschil dames vast bedankt voor alle tips!!!!
wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enigste ben.
heb nu 2 keer met de mix cc's gemaakt en ze zijn heerlijk hoor maar ze zakken hier ook in. Ik bak in een heteluchtoven en dan in een harde bakvorm. Haal ze na het bakken er gelijk uit en dan zijn ze nog heerlijk hoog, maar als ze afkoelen zakken ze toch echt weer.
Mix 4 a 5 minuten, dus weet echt niet waar het fout gaat.
blijf dus aandachtig meelezen tot iemand een oplossing hiervoor heeft
ggrrrr zo balen he wil graag voor volgende week 30 stuks voor de klas van mn dochter maken op de laatste dag voor de vakantie maar omdat het me niet lukt heb ik er al helemaal geen zin in bah iemand nog andere tips???????
Voor het eerst dat ik cupcakes bak zakken ze ook in. Baal er van moet morgen een heleboel afleveren. Ik gebruik altijd de mix, nu ook en ze komen er mooi uit en binnen een paar minuten ingezakt.
Ik heb echt maar 4 minuten gemixt.
gisteren voor het eerst gebakken met de cupcakes mix van funcakes......drie ladingen en allemaal mislukt zwevende cc en na de tijd zakten ze ook nog in
word er wanhopig van....voorheen gebruikte ik muffin mix en zijn ze nooit mislukt
wat doe ik verkeerd
-300 gram mix
-3 eiren
-150 gram boter
4 minuten mixen in de keukenmachine
40 gram in de vormpjes, daarna in een siliconen vorm gezet
in de oven op 180 graden 30 minuten.
Daarna uit de oven plank erop voor platte bovenkant.
En na een kwartier is het over allemaal ingezakt.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » cupcakes zakken