1

Onderwerp: mislukte slagroom

ok ik wou dus mijn slagroom mixen met gecondenseerde melk. heb eerst mijn room en poedersuiker zitten mixen en een beetje gecondenseerde melk bij gedaan. daarna nog eens 250gr mascarphone en 2 zakjes klopfix. heb 800 ml room gebruikt. zou het daaraan liggen dan? hoop dat iemand mij hie rkan helpen anders was het echt een verspilling

2

Re: mislukte slagroom

wat is er dan aan mislukt?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

xoeps... Wel hij is nog ergt lpend alsof ik em niet geklopt heb.heb em daarna in de vriezer gestoken nog steeds te lopend.heb het maatr weggegooid.

4

oh wat jammer. Ik denk dat als je ´m eerst goed gekoeld had (nacht in de koelkast) en dan nog eens geklopt dat het dan wel gelukt was. Met dit weer is nl de temperatuur van de slagroom vaak de boosdoener als het niet stijf wordt. Het moet nl echt goed koud zijn.
Overigens vraag ik me ook af wat de gecondenseerde melk doet. Bij mijn weten kan je dat niet stijfkloppen. Dus misschien is het daardoor ook dun gebleven. Aan de andere kant moeten mascarpone en klopfix wel wat stevigheid geven. Waarom wilde je er eigenlijk gecondenseerde melk in gebruiken?

5

dat vroeg ik me ook al af ja! Het klinkt wel lekker, ben gek op gecondenseerde melk !  :P

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

6

kokkie schreef:

dat vroeg ik me ook al af ja! Het klinkt wel lekker, ben gek op gecondenseerde melk !  :P

het is ook erg lekker. mijn fout is dat dat ik denk ik te vroeg de gecondenseerde melk in heb gedaan.

7

kwil het echt leren zo van die prachtige taarten maken net zoals jullie. maar ik leer het zo nooit :nooo is er niemand die in de omgeving rotterdam vandaan komt misschien kan ik wat hulp gebruiken

8

misschien is het dan handig om eerst met beproefde recepten (hier links van het forum) te gaan werken. Als je het een beetje onder de knie hebt kan je dan nog weer gaan experimenteren met andere ingredienten/combinaties.

9

Misschien kun je eens een workshop volgen bij iemand in de buurt. Er zijn er vast een aantal in je buurt.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me