1

Onderwerp: Felle kleuren net als Cake Boss

Helleuh iedereen,

ik heb bij Cake Boss al een paar keer de aflevering gezien waarin ze een taart voor Lexie maken, een verwend meisje dat een sweet 16 gaat geven. Dat was die taart die van de trap viel zegmaar. Buddy gebruikte voor die taart echt geweldige kleuren, fel oranje, knalrose, lime groen enz. enz. Ik ben dol op zulke leuke knallende en felle kleuren, maar welke kleurstoffen kan ik daarvoor gebruiken?
Bij de webshop heb ik Oranje, Ruby, Lemon/Lime, Melon en Ice Blue van Sugar Flair op mijn lijstje staan. Heeft iemand ervaring met die kleuren en kan die mij vertellen of die inderdaad je fondant echt fel maakt? Of kan ik misschien beter een ander merk nemen?

Alvast bedankt!

ps; hier een filmpje van de felle taart van lexie; http://www.youtube.com/watch?v=1OaWDhMyaYY
En hier een filmpje van Bridezilla die haar taart ver&#%$* met ook al van die geweldig felle kleuren!! http://www.youtube.com/watch?v=WOpYRmlp … re=channel

anniescakes.hyves.nl

2

Re: Felle kleuren net als Cake Boss

ander merk.......andere webshop............de electric colours van americolor................. ;)

3

Ohja, ik heb die naam volgens mij al eens eerder gezien, verkocht deze webshop die ook niet ooit? En worden die ook echt zo mooi fel? Want dan ga ik die sowieso bestellen!!  :Y

anniescakes.hyves.nl

4

Ik heb gezien dat die electric colors vervagen als ze even blijven staan, al na 1 week verandert de kleur........

(Ik was op een workshop en daar hadden ze een dummie staan, die kleuren gingen al vervangen na krap 1 week.)

Lijkt me dus niet altijd aan te bevelen?

Ik vind ze overigens wél leuk.......

5

mmmm misschien rare vraag, maar een taart laat je toch ook geen week staan? (op een dummie na dan hé)
hier mag ik al blij zijn als ie een weekend heel doorkomt

groetjes Wendy

De electric colors  vervagen echt heel snel vooral als je ze met fondant gebruikt. Ik wilde roosjes maken met electric purple maar al binnen een uur waren ze meer grijs geworden dan nog de paars/roze kleur die het na het mengen was.

7

Ik heb hier nog nooit last gehad an verkleurende electric colors ;) .

Oke, als je ze in daglicht laat liggen misschien wel. Maar als ik iets moet laten drogen leg ik het in een donkere kast te drogen en een taart laat ik zoveel mogelijk in de taartdoos (dus ook donker staan).
Zelfs de restjes verkleuren niet omdat die opgeborgen worden in wederom een donkere doos.

Ik zou ze dus gewoon bestellen, het zijn echt super kleuren om mee te werken :thumb: .

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

taartengek schreef:

mmmm misschien rare vraag, maar een taart laat je toch ook geen week staan? (op een dummie na dan hé)
hier mag ik al blij zijn als ie een weekend heel doorkomt

Ik had in mijn post expres erbij gezet dat het een dummie betreft........

Ik geef het alleen even aan, zodat niemand voor onaangename verrassingen komt te staan, hopelijk.  ;)

(Ik vind die kleurtjes echt wel leuk!!!)

9

Ik heb alleen ervaring met de electric pink, maar die vond ik echt  :thumb:  :thumb:
Echt heeeeel gaaf kleurtje en geen last gehad van verkleuring hoor.
Ik moest er wel behoorlijk wat kleurstof doordoen voordat het echt lekker fel werd.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

10

Bedankt allemaal voor jullie tips!! :Y   Ik bewaar mijn restjes altijd in een blik, dus ook donker, en de potjes bewaar ik ook donker.. Dus ik denk dat ik ze dan ook ga bestellen!!  :Y  En dan maar gewoon snel de taarten opeten haha, en dummies maak ik tot nu nooit, dus dat geeft ook niks!!  :)  En klopt het dat het flesjes zijn? Dus je hoeft niet met sateprikkers te klieren?

Sonja, ik vind die pauwentaart van je avatar echt heel erg gaaf!! ;)

anniescakes.hyves.nl

Ik bewaar ook alles donker, maar het verkleuren gebeurde terwijl ik bezig was met de roos maken, ja en dan kan je hem niet in een donkere ruimte opbergen. Maar ik heb er met marsepein geen last van, dan vind ik het super kleuren.

12

nog nooit problemen gehad met de electric kleuren ze worden lekker fel hoor, hieronder heb ik ze gebruikt en dan zijn ze nog niet op zijn felst. En het fijne is alle 6 de kleuren gaan altijd goed samen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-U6QOCHKP-D.jpg

Groetjes Nathalie

13

Mijn felle kleuren fondant koop ik tegenwoordig van M&B. Ik maak vaak bloemen en gebruik regalice fondant en electric colors. En ja, na een tijdje vervagen de kleuren. Ik maak mijn bloemen vaak een paar dagen van te voren en tegen de tijd dat ik ze gebruik zijn ze heel licht van kleur. Met M&B fondant heb ik geen last meer van.

14

Wat is M&B fondant?  :o

anniescakes.hyves.nl

Ik gebruik ook M&B fondant van het suikeratelier. (M&B is een merk, net als bakels)
Ik kleur het meestal zelf met sugarflair, maar voor etalagestukjes gebruik ik ook voorgekleurde, die blijft echt heel lang mooi van kleur!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

16

Anne92 schreef:

Wat is M&B fondant?  :o

Taartendecoratie verkoopt ook M&B fondant. Vroeger kocht ik het idd bij het suikeratelier.