Onderwerp: How to vraagje.. Gedraaide Biscuit

Weet er iemand hoe ik dat het makkelijkste kan maken
ik ben al bezig geweest en nu wil ik m biscuit niet weggooien
ik bedoel dan net als deze bovenkant

http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/20096490/382719960.jpg

Brenda ik hoop dat je het niet erg vind dat
ik even jou taartje als voorbeeld neem..
ik zou niet weten hoe ik het anders moet uitleggen

alvast bedankt lady's

Re: How to vraagje.. Gedraaide Biscuit

er wordt een workshop aangeboden door deze meiden om dat te leren.... er is al eerder een topic geweest waarin gezegt werd dat ze niet hun 'geheim van de "bakker"' weg gingen geven op het forum..
dus helaas.. of zelf knutselen eraan of een workshop gaan volgen!

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

3

ok ik heb het nog nooit gedaan, maar ik zou het zo doen.

- het midden inprikken met een sateprikker, zo heb je altijd een "horizon"
-dan uittellen hoeveel dalen en pieken je wilt hebben.
-De dalen markeren met een sateprikker
-Vanuit het midden een inkeping/snee maken naar de "dal-sateprikker"
-Dan schuin naar binnen snijden richting die snee vanuit je piekpunt.
maar dan wel dusdanig snijden dat je het centrum/je middelste sateprikker als hoogste punt houd

ja ik zie het voor me, weet niet of jij wat hebt aan mijn uitleg, maar ik denk dat je dmv sateprikkers gelijkmatiger uitkomt dan dat je zomaar wat aan gaat snijden

riannebianca schreef:

er wordt een workshop aangeboden door deze meiden om dat te leren.... er is al eerder een topic geweest waarin gezegt werd dat ze niet hun 'geheim van de "bakker"' weg gingen geven op het forum..
dus helaas.. of zelf knutselen eraan of een workshop gaan volgen!

ik heb begrepen dat zij het niet hebben uitgevonden
maar Debby Brown dus het GEHEIM van de BAKKER zou dan wel van de verkeerde bakker af komen..
We zijn nu toch op het forum om van elkaar te leren niet??

Kaar thnx voor je uileg ik ga het proberen en als het gelukt is zal ik eens zien of ik een How to met foto's ga plaatsen in de rubriek ;)

Nog iemand tips

5

OemRana's-Taarten schreef:

In dit geval is het dus wel een/hun geheim. Want alleen hun weten hoe het moet ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Ik vind het ook een beetje raar om een how-to op het forum te gaan zetten voor iets wat hun kenmerk is (van wie zij het ook hebben) in Nederland in ieder geval. Dat is dezelfde reden waarom je hier geen how-to's vind van taarten/producties van Wendy, Annelies, Madhuri, etc.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

iedereen mag natuurlijk zijn/haar mening erover hebben
ik vind het alleen vreemd om te zeggen IK HEB HET UITGEVONDEN terwijl het wiel al kweenie hoelang al uitgevonden is..
ik wilde het gewoon vragen omdat ik het een mooi ontwerp vind
en ik ben helemaal niet opzoek naar disscussie etc...
totaaaaal geen behoefte aan

laat maar weer.. wilde je alleen maar zeggen dat je hier niet een how to zal krijgen van hoe het gemaakt moet worden.. en dat start je volgens mij daarop gelijk zelf een discussie. Maakt mij niet uit.. wilde je alleen maar helpen door te zeggen wat ik wist.. De maaksters van deze taart zeggen ook niet dat zij het uitgevonden hebben.. maar ze hebben wel zelf uitgezocht hoe het moet.. hier laat ik het verder bij..
Veel succes met het maken van de taart.. laat je je resultaat in de show-off zien?

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

9

Voor nog extra leesvoer: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101092  ;)

Ben ook wel benieuwd naar je resultaat........... :Y

ik zal m morgen of overmorgen even plaatsen
ik ben er tevreden over voor een eerste keer
heb eens gelezen en ik vind het maar onzin hoor..
je kan zelf ook gewoon uitvogelen hoe het zit
een workshop daar reis ik geen 2.5uur voor tenzij
het echt IETS HEEEEEL SPECIAALS is...
dus om te zegge ga een workshop volgens vind ik een beetje vreemd
ik was op vakantie en nu lees ik de topic terug als ik wist dat er al zo'n heisa van gemaakt was dan was ik dit topic geen eens begonnen ;)
i rest my case en iedereen veel plezier met het bakken nog ;)

11

Het snijden kan ik nog wel volgen en moet mij ook nog wel lukken, denk ik, maar hoe smeer je zo'n ding af? Ik doe 'gewone' taarten met een paletmes en schraper (ehm heet zo'n ding zo?) maar hoe smeer je deze af? Met de bolle kant van een lepel ofzo?

Life is what you bake it.

12

kaar schreef:

ok ik heb het nog nooit gedaan, maar ik zou het zo doen.

- het midden inprikken met een sateprikker, zo heb je altijd een "horizon"
-dan uittellen hoeveel dalen en pieken je wilt hebben.
-De dalen markeren met een sateprikker
-Vanuit het midden een inkeping/snee maken naar de "dal-sateprikker"
-Dan schuin naar binnen snijden richting die snee vanuit je piekpunt.
maar dan wel dusdanig snijden dat je het centrum/je middelste sateprikker als hoogste punt houd

ja ik zie het voor me, weet niet of jij wat hebt aan mijn uitleg, maar ik denk dat je dmv sateprikkers gelijkmatiger uitkomt dan dat je zomaar wat aan gaat snijden

Je kan dit gewoon met biscuit doen. je moet hem dan wel eerst in de vriezer doen.

er staat trouwens ook een filmpje ergens op internet van.

het is de bedoeling wat je uitsnijdt dat je dat ook weer gebruikt.

ik ben benieuwd naar je eind resultaat.

Zelf ga ik wel de workshop volgen. niet omdat ik denk dat ik het niet kan maar voor de gezelligheid. Ze komt naar geldermalsen en dat is 10 minuten bij mij vandaan.

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

ja klopt je moet het stukje dat je eruit snijdt omdraaien en er terug op zetten ;) zo heb ik het gedaan

14

Op Youtube kun je ook veel vinden, hoe mensen dingen maken of een bepaald thema. Iedereen heeft zijn eigen manier en het is gewoon uitproberen welke bij je zelf past.

ja ik heb al gezocht maar kan niet de goede naam vinden denk ik
ik vraag niet veel en zoek meestal alles zelf op maar hier kwam ik echt niet uit, ik dacht kan vast geen kwaad om et te vragen.. O-)  :grr:

16

http://picasaweb.google.com/AllAboutCra … 5747085442

hier kan je het ook duidelijk op zien

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

Jaaa ik dacht al dat het van Debby brown was het ballerina'tje  :thumb:  :thumb:
Ik ga morgen deze proberen

en deze:

http://www.lindyscakes.co.uk/LindysWonk … kesDVD.htm

daar begint ze eraan op 6min nog wat

18

Jaaa ik dacht al dat het van Debby brown was het ballerina'tje  :thumb:  :thumb:

en deze:

Oemrana, ik kan me nog herinneren dat jij ook zo'n heisa maakte om dat hennahandje van je op een ander forum. Een echte bakker geeft toch ook niet zijn geheimen weg was je excuus...? Doe dus niet zo hypocriet!

19

Ottolien schreef:

In dit geval is het dus wel een/hun geheim. Want alleen hun weten hoe het moet ;)

zal wel weer tegen schenen aan schoppen, maar debby brown heeft van de wavy taart, in dit geval de ballerina al lang een beschrijving gemaakt dus ik vind de heisa om het geheim van de wavytaart eigenlijk schromelijk overdreven.

(dus kommaar op :D)

Hij staat dus ook op joziens verzamelsite :

http://plaza.bakekake.no/index.php?opti … ;Itemid=21

Alles goed???? nee 3 fout

lune schreef:
Ottolien schreef:

zal wel weer tegen schenen aan schoppen, maar debby brown heeft van de wavy taart, in dit geval de ballerina al lang een beschrijving gemaakt dus ik vind de heisa om het geheim van de wavytaart eigenlijk schromelijk overdreven.

(dus kommaar op :D)

Hij staat dus ook op joziens verzamelsite :

http://plaza.bakekake.no/index.php?opti … ;Itemid=21

hihi die had ik dus ook gevonden ;)

21

Taartenmarie schreef:

Het snijden kan ik nog wel volgen en moet mij ook nog wel lukken, denk ik, maar hoe smeer je zo'n ding af? Ik doe 'gewone' taarten met een paletmes en schraper (ehm heet zo'n ding zo?) maar hoe smeer je deze af? Met de bolle kant van een lepel ofzo?

Niemand?

Taartenmarie schreef:
Taartenmarie schreef:

Niemand?

Ik zou denk ik een klein paletmes gebruiken.

23

Saskia mv Lisa schreef:
Taartenmarie schreef:
Taartenmarie schreef:

Niemand?

Heb nog niet zo heel veel materialen in huis maar deze heb ik dan toevallig wel! Goede tip, bedankt.

24

Taartenmarie schreef:
Saskia mv Lisa schreef:
Taartenmarie schreef:

Niemand?

Heb nog niet zo heel veel materialen in huis maar deze heb ik dan toevallig wel! Goede tip, bedankt.

Of met handschoenen aan en gewoon met je handen?

nassira001 schreef:

en deze:

Oemrana, ik kan me nog herinneren dat jij ook zo'n heisa maakte om dat hennahandje van je op een ander forum. Een echte bakker geeft toch ook niet zijn geheimen weg was je excuus...? Doe dus niet zo hypocriet!

dat ging om een amulet dat ik zelf gemaakt heb
en nog nooit ergens eerder gezien heb
ook niet bij grote namen, als jij ze gezien heb be my guest...
Ik heb toen zelf bedacht hoe je die handjes mooi op een taartje of cupcake kan krijgen en dat verkoopt blijkbaar goed
veel mensen zijn er enthousiast over
dat ik DAN NIET wil vertellen hoe ik het handje gemaakt heb
is nog altijd mijn keus dat is een geheim van MIJ! dat kan je niet zomaar op internet terug vinden etc...
Ik geef er ook geen workshops over, zoals eerder gezegt
ik gaf op dat forum echt MEGA VEEL INFO! en als ik 1x niet wil vertellen hoe ik iets heb gemaakt iets unieks krijg ik vervolgens heel het forum over me heen!!
Daarom ben ik ook weggegaan, het is zoals Kwebbeltje het zij op een andere topic je krijg geen bedankje niks, maar wel tig mailtjes  met "Hey hoe maak jij dat handje".
daarna hoor je er niks meer van..Nou daar pas ik voor en dat is mijn goed recht, niks hypocriets aan!