1

Onderwerp: eiwit schuimpjekokens ijsjes help vraag

wie kan mij helpen ik heb net geprobeert om die mooie ijsjes na te maken hier uit het forum als het goed is van moniek zij
had ze voor haar kleindochter gemaakt dacht ik

ik heb een recept gebruikt 50 ml water 225 gram suiker tot stroop koken

4 eiwit tot schuim op kloppen sirooperbij tot het is afgekoeld

daarna in een spuit zak gedaan en op de ijsbekertjes gespoten
in de oven op 100 graden nog geen 10 minuten later lagenalle bekertjes omgevallen ingekromen gesmolten en de toefen lagen er uit en naast
wie kan mij helpen wat doe ik verkeerd en heeft voor mij een duidelijke beschrijving
heel graag wie o wie kan mij helpen ik zal zo een foto maken voor bij oeps momenten hihihih

2

Re: eiwit schuimpjekokens ijsjes help vraag

Leuke vormpjes maken van eiwitschuim, even in de oven en dan versieren. Je doet het eiwit van twee eieren (op kamertemperatuur) in een kom en je klopt dit tot er stevige pieken ontstaan. Hierna voeg je in een halve minuut al kloppend, eetlepel voor eetlepel, 100 gram kristalsuiker toe. Het eiwitschuim moet dik en glanzend zijn.

Dit schuim doe je in een spuitzak en op een bakplaat bekleed met bakpapier spuit je diverse vormpjes.
Deze vormpjes bak je in de oven (150 graden voorgewarmd) in maximaal 1 uur droog en knapperig.
Laat ze afkoelen en versier met klein snoepgoed, zoals chocoladehagelslag, kleurhagel of ijs decoratie.

Ik gebruik altijd deze !!

3

dank je wel dit ga ik proberen,
dan heb ik nog een vraag over die ijsbakjes kunnen die nou wel of niet in de oven
als het me zo lukt laat ik het je even zien
groetjes en dna k je wel voor de tip

4

ja de ijsbakjes doe je in de oven, met het cakedeeg erin en dan bakken. later de schuimpjes erop leggen.

Groetjes, Dorothea.

5

oke zo kom ik een heel eind ik heb net een lichting klaar maar die zijn een beetje beige van kleur geworden omdat ik er passievruchten smaak door heen heb gedaan dus nu de tweede ronde die maak ik wit en daarna decakjes erin
tot hoever vul jede ijsbakjes dan ongeveer helft iets over de helft ze mogen er natuurlijk niet uitkomen
dank je wel voor de tip

6

ik heb ook net cakejes gebakken in ijsbakjes. Heb ze ongeveer 3/4 gevuld. Kwamen na het bakken allemaal boven het bakje uit, maar bij het afkoelen van de cakjes zakte ze allemaal in tot ongeveer net onder het randje, sommige net er boven maar die snij ik wel bij.

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

7

dat is natuurlijk ook waar ik kan ze altijd nog het kopje afsnijden ze gaan er zo in dank je wel  :)
groetjes riet

Mag ik hier ook een vraagje over stellen? Waar haal je die ijsbakjes en verbranden die niet in de oven en gebruik je gewoon cakebeslag?
Ok sorry, zijn 3 vragen geworden  :o

Life is what you bake it.

9

geeft niet 3 in 1 antwoord komt tie :D
mijn ijsbakjes gekocht bijde vomar maar bij de albert heyn hebben ze ze ook  heb ik nu in de oven staan ze verbranden niet en het cake beslag komt goed omhoog dus ik heb goede hoop ik heb de fijne cakemix gebruikt van koopmans gewone cakemix dus
succes ermee groetjes riet

10

yeah.....ze zijn er uit gelukt en erg lekker de ijsbakjes zijn zelfs een beetje knapperig en de cake erin is helemaal gaar
morgen als het klaar is maak ik er een foto van
groetjes riet