1

Onderwerp: Taart 2 dagen bewaren?

Ik wil donderdag midden een taart maken voor zaterdagavond.
(Compleet gedecoreerd met marsepein en gevuld met banaan en chocoladebotercreme.)

Nu heb ik alleen de mogelijkheid niet om hem in de vriezer te zetten want daar zijn onze vrieslades veel te klein voor.

Kan ik hem ook gewoon 2 dagen in de koelkast zetten?
Of is hij dan zaterdag avond niet lekker meer?

Re: Taart 2 dagen bewaren?

Hoi,

Als je zeker weet dat ie zaterdag helemaal op gaat, kan het.
Ik adviseer altijd om de taart in max. 3 dagen op te eten, daarna vind ik 'm niet lekker meer.
Kun je de taart niet vrijdag(avond) maken en dan is ie verser.
Je kunt bijv. de vulling en het kapsel van te voren maken en dan pas vrijdag(avond) alles in elkaar zetten.

3

kan wel, als ik een bestelling heb, die op zaterdag opgehaald wordt voor zondag, dan moet ik ook op vrijdag al bakken...

Groetjes, Dorothea.

4

Ik zou dan wel kiezen voor onrijpe bananen!

Jacqueline

5

Als ik m vrijdagavond moet maken wordt het echt nachtwerk aangezien ik pas na 10en thuis ben van mijn werk..

Hij gaat zeker op, dus dan zet ik hem wel gewoon in de koelkast.

Bedankt voor de tip over de bananen :)

6

Is echt geen probleem.
Ik heb een keer taart meegenomen naar Roemenië dus 2000 km buiten de koelkast en dag 3 was hij nog steeds super.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

7

Drie dagen durf ik ook makkelijk aan. In ieder geval wat betreft de houdbaarheid, de smaak is persoonlijker... Weet niet of banaan 'mooi' blijft. Is toch fruit en verkleurt snel. Misschien een alternatief voor de banaan zoeken?

Hoera! Het is vandaag!